تلاش برای جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه بودجه توافق کنند و ۲۵ هزار سهمیه استخدامی به دانشگاه فرهنگیان بدهند، می توانیم در ۱۶ رشته تحصیلی، دانشجویان پسر و دختر را جذب کنیم.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به پرسشی پیرامون برنامه‌های این دانشگاه در خصوص تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار داشت: در ۹۸ پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان، ۲۵ هزار ظرفیت خالی وجود دارد که مطالبه و برنامه اصلی ما تامین این تعداد دانشجو است.

وی ادامه داد: اگر سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه بودجه توافق کنند و ۲۵ هزار سهمیه استخدامی به دانشگاه فرهنگیان بدهند، می توانیم در ۱۶ رشته تحصیلی، دانشجویان پسر و دختر را جذب کنیم.

خنیفر با بیان اینکه ۹۳۵۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه وارد مدارس می‌شوند، تصریح کرد: اگر دانشگاه فرهنگیان حمایت شود و بازسازی، بهسازی و مقاوم سازی پردیس‌ها و مراکز انجام گیرد، می‌توان هر سال ۲۰ هزار دانشجو معلم جذب کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان از طرح بلند مدت ۱۰۰ ساله برای دانشگاه جامع تربیت معلم خبر داد و افزود: در این طرح ۳۱ دانشگاه تربیت معلم در هر استان با فضایی به وسعت ۱۰۰ هزار هکتار پیش‌بینی شده است که خیرین ۱۱ استان کشور برای تخصیص زمین با وسعت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: امکان اجرای این طرح‌ها وجود دارد که اگر عملیاتی شود به جرات می‌توان ادعا کرد هر سال ۴۰ تا ۴۵ هزار دانشجو معلم می‌‌شود جذب کرد.

خنیفر افزود: با وضع موجود و با همین پردیس‌ها و مراکز، می‌توانیم امسال ۲۵ هزار دانشجو معلم و از سال بعد ۱۰ هزار دانشجو جذب شود تا کم‌کم مشکلات تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش رفع شود.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ