تعهد امسال ایجاد اشتغال در سمنان ۱۰ هزار شغل است

بیکاری یکی از معضلات فراروی کشور است که استانهای مختلف باید برای حل این معضل تدابیری ویژه ای اتخاذ کنند که در همین راستا تعهد ایجاد اشتغال از سوی دولت تدبیر و امید در استان سمنان برای سال جاری ۱۰ هزار شغل اعلام شده است.


به گزارش ایرنا، سال گذشته با توجه به مصوبه دولت مقرر شد ۹۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود که اگر جمعیت به عنوان شاخص اصلی مدنظر قرار گیرد با توجه به جمعیت این استان سهمیه‌ای که برای آن در نظر گرفته شد حدود ۹ هزار و ۲۰۰ شغل بوده است.
در همین سال و در راستای عملیاتی کردن این تعهد، از تمامی طرح‌ها و برنامه‌های ارایه شده از دستگاه‌های اجرایی تعهد حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل بود که در نهایت و با توجه به فعالیت‌های انجام شده آمار استخراج شده از سامانه رصد ۱۰ هزار و ۷۳۰ نفر و رقمی معادل ۱۰۲ درصد اشتغال جدید در استان بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا ، گفت: تنها در بخش تامین اجتماعی بیش از چهارهزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مازاد برای سال ۹۵ در سال ۹۶ در استان ایجاد شده که این اشتغال خالص در بخش بیمه شدگان اجباری سازمان تامین اجتماعی بوده است.
اسماعیل غنیان افزود: در سال ۹۷ با توجه به سخنان محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای ایجاد یک میلیون و ۳۰ هزار شغل در سطح ملی، سهم استان سمنان با توجه به پیش‌بینی‌ها، ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل است.
وی اظهارداشت: در یک برنامه زمان‌بندی تمامی دستگاه های اجرایی موظف به ارایه پیش بینی اشتغال حاصل از اجرای برنامه ها به دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال هستند.
وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که با هم افزایی دستگاه‌های مرتبط حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل در استان سمنان ایجاد شود‌.
آمار بیکاری در سال ۹۶ در استان حدود ۹ درصد بوده که این رقم با درایت دولت تدبیر و امید اکنون به هشت درصد رسیده است.
سمنان از نظر شاخص نرخ بیکاری بعد از استان هرمزگان در رتبه دوم قرار دارد که امر نشانه اقدامات ریشه ای برای رفع گرفتاری های مردم در بحث بیکاری است.
سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات بیش از ۴۵ درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان ۱۱۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و ۱۵ هزار نفرشان در تعاونی‌ها شاغل هستند و تعاونی‌ها سهم ۱۳ درصدی در بحث اشتغال را به خود اختصاص دادند، بر اساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۲۸۴ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ