تعاونی ها در توسعه و ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی دارند

فرماندار عجب شیر با اشاره به فعالیت ۱۵۹ شرکت تعاونی در شهرستان در زمینه های مختلف گفت: تعاونی های در توسعه و ایجاد اشتغال پایدار نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز یکشنبه در دیدار اعضای تعاونی ها شهرستان با بیان اینکه این تعاونی ها در ۳۹ بخش مختلف فعالیت دارند افزود: ۶۷ هزار و ۲۱۳ عضو، سرمایه اولیه ۶ میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای دو هزار و ۴۸۹ نفر ظرفیت بسیار بزرگ تعاونی هاست که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی از عزم دولت برای حل مشکلات تعاونی ‌ها خبر داد و از تعاونگران خواست برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان عجب شیر بیش از گذشته تلاش کنند.
اصغرپور با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ تعاونی با ۱۰۹عضو و با سرمایه اولیه ۲۳۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۱۴۱ نفر در شهرستان ایجاد شده افزود: دستگاه های دولتی باید شرایط را برای فعالیت تعاونی ها تسهیل کرده و آنها زیر چتر حمایتی خود قرار دهند.
وی اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت های شهرستان و با بهره گیری از تسهیلات دولتی، از تشکیل و تقویت شرکت تعاونی در شهرستان حمایت خواهد شد.
**
از کوهنوردان عجب شیری صعودهای زمستانی به قله های آرارات در ترکیه و دماوند و سبلان تجلیل شد.
فرماندار شهرستان عجب شیر در این مراسم از فعالیت های چشمگیر هیات کوهنوردی شهرستان در سال های اخیر تقدیر کرد و افزود: گسترش ورزش کوهنوردی و پیشبرد ورزش قهرمانی با حمایت اداره ورزش و جوانان و تلاش روسای هیات شهرستان‌ دور از دسترس نخواهد بود.
عادل اصغرپور با تاکید بر حمایت از رشته کوهنوردی، گفت: حمایت‌ ها از ورزش به ویژه کوهنوردی سبب گسترش ورزش در بین مردم می‌ شود و در نهایت شادابی و نشاط را به جامعه تزریق می‌ کند.
وی از کوهنوردی به عنوان یک ورزش فراگیر یاد کرد و افزود: ورزش کوهنوردی با سایر رشته ‎های ورزشی تفاوت‎های زیادی دارد در این ورزش حس رقابت و به تعبیری غالب شدن بر حریف برای پیروزی مفهومی ندارد و در اساسنامه ‎ای نانوشته، پایه ‎های این رشته بر رفاقت و حس انسان ‎دوستی، کارجمعی و گروهی بنا شده است.
در این مراسم از سعید صلاح زاده، اسماعیل عباسیان، علی محمدزاده و منوچهر کامرانی با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.
شهرستان عجب شیر با ۷۱ هزار جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار ثبت تعاونی ها اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ