تصویب ۶۱۸ طرح اشتغال‌زایی روستایی در استان سمنان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: باهدف کمک به اشتغال مددجویان تاکنون ۶۱۸ طرح اشتغال‌زایی روستایی در استان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خدابنده صبح شنبه در نشست مشترک کمیته امداد و جهاد کشاورزی استان سمنان و بانک‌های عامل درزمینهٔ وام‌های اشتغال‌زایی ضمن بیان اینکه ۶۱۸ طرح اشتغال روستایی استان تصویب‌شده است، ابراز کرد: برای این طرح‌ها مجموعاً مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در کارگروه حمایتی کشور مصوب شده که برای دریافت وام‌ها به بانک‌ها عامل معرفی می‌شوند.

وی افزود: از این مجموع طرح‌ها ۴۶۳ طرح بااعتبار ۱۶ میلیارد تومان به شهرستان‌های استان سمنان، برای ارجاع به بانک ابلاغ‌شده است.

معاون کمیته امداد استان سمنان در ادامه و بابیان اینکه ۱۸۳ نفر از افراد جویای شغل استان سمنان در سامانه کارا تسهیلات دریافت کردند، تاکید کرد: این افراد برای دریافت شش میلیارد و ۳۱ میلیون تومان تسهیلات به بانک عامل معرفی‌شده‌اند.

خدابنده بابیان اینکه با تکمیل پرونده این افراد، تسهیلات کارا به آن‌ها پرداخت می‌شود، افزود: از تعداد ۱۸۳ پرونده، ۸۳ مورد به شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان ابلاغ‌شده و مابقی در دست پیگیری است.

وی بابیان اینکه تاکنون هزار ۴۷ نفر در سامانه کارا بااعتبار ۳۸ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان در استان سمنان ثبت‌نام کردند، گفت: از این مجموع ۸۰۰ طرح مورد تایید شهرستان‌ها و کارگروه حمایتی استان شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان همچنین ادامه داد: اعتبارات اشتغال روستایی کمیته امداد استان در سال جاری ۵۳ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که ۳۵ درصد از این مجموع معادل ۱۸ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان به بخش اجرای طرح‌های دام‌پروری روستایی اختصاص‌یافته است.

خدابنده ضمن اشاره به‌ضرورت تسهیل شرایط دریافت این تسهیلات و همراهی از سوی بانک‌ها، تاکید داشت: مهیاکردن ضامن کاسب و یا کارمند برای یک روستایی کار دشواری است و غالب مراجعات به دفاتر کمیته امداد استان سمنان نیز به این موضوع اختصاص دارد لذا باید شرایط دریافت وام را تسهیل کرد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ