تصویب بیش از ۳ هزار طرح توسعه اشتغال روستایی در خراسان رضوی

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۳ هزار طرح برای استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی در استان تصویب شده است.
به گزارش خبرنگارمهر، قربان میرزایی صبح یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت اشتغال روستایی استان اظهار کرد:تاکنون ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان پرداخت شده است و تا سوم آذرماه در مجموع سه هزار و ۴۰۲ طرح در این زمینه با ۱۲ هزار و ۴۱۴ شغل جدید مصوب شده است .

وی افزود:برای این تعداد ۳۵۳ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که از این میزان تا کنون ۲۵۴ میلیارد تومان آن پرداخت شده و بقیه هم در حال پرداخت است و این تسهیلات از طریق ۴ بانک توسعه تعاون، کشاورزی ، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.سایر طرح های اشتغال در حوزه های حمایتی و نیز تبصره ۱۶ و ۱۸ هم با جدیت در دست پیگیری و اجراست.
سرپرست استانداری خراسان رضوی ادامه داد:محور فعالیت در شرایط کنونی با وجود تحریم دشمنان حفظ اشتغال موجود و رونق تولید در عین تلاش برای توسعه اشتغال است و در این راستا با وجود مشکلات کمک به رونق بخش تولیدی هم از جمله ضرورت هاست که با همراهی مردم و بخش خصوصی می توان این مشکلات را به حداقل رساند.
وی گفت:طی هشت ماهه امسال با وجود مشکلات موجود صادرات استان به یک میلیون و ۹۱۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون دلار رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۹ درصد و ارزشی ۴۰ درصد رشد داشته است.
میرزایی تاکید کرد:در این مدت واردات استان هم در مجموع ۱۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از نظر وزنی ۱۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی یک دهم درصد رشد داشته است و در حال حاضر تراز بازرگانی استان یک میلیارد و ۴۶۶ میلیون دلار و مثبت است.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ