تشکیل ۴۶۰ میلیارد ریال پرونده اشتغالزایی در مینودشت

فرماندار مینودشت درشرق گلستان گفت: در پنج ماه گذشته یک هزار و ۲۴۷ پرونده در حوزه اشتغالزایی و توتونکاری به ارزش تقریبی ۴۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان تشکیل و به بانک های عامل ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا طباطبایی روز دوشنبه در مراسم متمرکز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۲۸۱ طرح عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزای این شهرستان افزود: از این طرح ها ۸۱۰ پرونده با ۴۱۰ میلیارد ریال در کارگروه اشتغال تصویب شده که ۴۹۰ پرونده آن با ۳۴۰ میلیارد ریال در نوبت پرداخت ازسوی بانک قرار دارد.
وی گفت: ۴۳۷ پرونده دیگر هم در زمینه توتونکاری با ارزش ۵۰ میلیارد ریال تشکیل و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارسال شده است.
طباطبایی اضافه کرد: بسیاری از این طرح ها که بیشتر طرح های کوچک و متوسط هستند در نیمه دوم سال جاری به ثمر می نشیند و فرصت اشتغال بالایی را نیز برای مردم و جوانان مینودشت فراهم می کند.
وی با اشاره به پیش بینی ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در این شهرستان درسال جاری، تصریح کرد: با مجموع این تسهیلات بویژه در زمینه کشت توتون، جهش خوبی درحوزه اشتغال مینودشت ایجاد می شود.
فرماندار مینودشت یادآور شد: کشت توتون دراین شهرستان سابقه طولانی دارد و براساس بررسی انجام شده علاوه بر مصرف پایین آب دراین محصول، در هر هکتار پنج تا ۱۰ نفر شغل نیز ایجاد می کند.
طباطبایی گفت: سطح کشت توتون در مینودشت درسال جاری ۵۴۰ هکتار است که می توان آن را تا چهار برابر توسعه داد و ۱۵ تا ۲۰ هزار شغل ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: امسال سهیمه اشتغال پیش بینی شده این شهرستان در همه بخش ها ۱۷۶۰ نفر است و کل آمار بیکاران ثبت شده مینودشت نیز ۲۵۰۰ نفر می باشد که درصورت توجه و احیای کشت توتون می توان بیکاری را ریشه کن کرد.
به گزارش ایرنا، با افتتاح ۲۶۹ طرح عمرانی و اقتصادی و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ طرح دیگر در این حوزه در مینودشت که باحضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، ائمه جمعه و مسئولان این شهرستان برگزار شد، برای ۲۶۴ نفر شغل ایجاد می شود.
شهرستان مینودشت با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری گلستان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ