تشکیل کارگروه استخدام نیرو‌های حق التدریس

۱ نظر

مدیرکل اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از ۱۸۰۰ ساعت درسی با نیرو‌های غیر رسمی پوشش داده شده است.

به گزارش بازارکار یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره تعیین تکلیف استخدام نیرو‌های حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت اظهار کرد: در این مورد بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع در آموزش و پرورش تشکیل شده است.
وی ادامه داد: برای استخدام نیرو‌های حق‌التدریس ارتباط رشته تحصیلی با زمینه تدریس، نیاز آموزش و پرورش، جنسیت و توزیع مکانی جزو اولویت‌هاست و بر این اساس نیرو‌ها از وضعیت حق‌التدریس به پیمانی تغییر وضعیت می‌دهند.
فعالیت ۳۳ هزار نیروی حق‌التدریس در کلاس‌های درس
مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون ۳۳ هزار نیروی حق‌التدریس در کلاس‌های درس مشغول فعالیت هستند، گفت: با توجه به قانون مصوب مجلس این تعداد نیرو از نظر شرایط شغلی تغییر وضعیت خواهند داشت.
حسین‌بُر در باره تعداد نیروی انسانی غیررسمی که در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: امسال در مجموع هزار و ۸۱۲ ساعت از ساعات آموزشی به وسیله نیرو‌های غیررسمی پوشش داده شده است که در مجموع حدود ۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر را شامل می‌شود و از این تعداد ۳۳ هزار نفر حق‌التدریس آزاد و مابقی از طریق حق‌التدریس شاغل تامین شد.
تعیین تکلیف تغییر رسته نیرو‌های خدماتی به آموزشی
وی در باره تعیین تکلیف تغییر رسته نیرو‌های خدماتی به آموزشی اظهار کرد: این قانون در مجلس تصویب شده، اما هنوز مصوبه آن ابلاغ نشده است و تا زمانی که این مصوبه ابلاغ نشود، نمی‌توانیم اقدامی در این حوزه انجام دهیم.
مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش در باره وضعیت پرداخت فوق‌العاده مناطق مرزی گفت: با پیگیری‌های انجام شده فوق‌العاده مناطق مرزی و جنگی برای فرهنگیان مشمول این طرح پرداخت شده است که جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.
حسین‌بُر در باره بکارگیری نیرو‌های سرباز معلم بیان کرد: امسال برای مهر ۹۷ با هماهنگی نیرو‌های مسلح بخشی از سهمیه را به جذب سرباز معلم اختصاص دادیم، اما برای سال ۹۸ هنوز تصمیم‌گیری نشده است و سهمیه جذب مشخص نیست.

منبع: بازارکار

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تشکیل کارگروه استخدام نیرو‌های حق التدریس

  • م
    مهلا
    ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲
    سلام پس نیروهای نهضتی که از سال90به طورمداوم به نهضت سوادآموزی همکاری داشتند چی میشه؟ چرا خبری از نهضت نیست؟چرا تعیین وضعیت نمیشند؟چرا کسی به فکر نهضتیها نیست؟چه قدر صبر وانتظار ؟خواهشا فکری برای ما نهضتیها بردارید.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ