تشکیل کارگروهی برای نحوه جذب پرستاران

۱ نظر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در جلسه‌ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مقرر شد سازمان مدیریت، سازمان امور اداری استخدامی و معاونت پرستاری وزارت بهداشت کارگروهی را برای جذب پرستاران تشکیل داده و راهکاری را در این زمینه ارایه دهند.
تشکیل کارگروهی برای نحوه جذب پرستاران/ بیمارستان‌ها همچنان با کمبود پرستار مواجه هستند

حیدرعلی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حال حاضر پرستاران در حال حاضر با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند اظهار داشت: استاندارد پرستار به تخت در کشورهای مختلف متفاوت است اما اگر استاندار ۴ پرستار به ازای یک تخت را در نظر داشته باشیم درحال حاضر استاندارد برخی از بیمارستان‌ها یک پرستار به ازای یک تخت است.

وی گفت: در حال حاضر به ازای ۱۰۰ تخت بیمارستانی ۱۰۰ نفر کادر پرستاری از جمله پرستار، بهیار و کمک پرستار نیز درحال فعالیت هستند.

عابدی ادامه داد: این موضوع چند جلسه در کمیسیون بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد که سازمان مدیریت، سازمان امور اداری استخدامی و معاونت پرستاری وزارت بهداشت کارگروهی را تشکیل داده و راهکاری را برای جذب پرستاران ارایه دهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با محاسبات انجام شده اگر سالانه ۳۰هزار پرستار، بهیار و کاردان اتاق عمل جذب شوند در سال ۱۴۰۴ به حد استاندارد در زمینه جذب پرستاران می‌رسیم اما در حال حاضر با کمبود استخدام پرستاران مواجه هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان نظام پرستاری اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تشکیل کارگروهی برای نحوه جذب پرستاران

  • س
    سمیرا یوسفی
    ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
    ضمن عرض سلام..
    آیا این خبر که دوره ی طرح پرستاران لغو خواهدشد یابه یکسال تغییر خواهد کرددرسته؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ