تشکل‌های توسعه اشتغال بانوان اردبیلی تقویت شود

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تاسیس و تقویت فعالیت‌های مرتبط با بانوان استان اردبیل به منظور توانمندسازی اشتغال این قشر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی ظهر دوشنبه در بازدید از واحدهای کارآفرین اردبیل تصریح کرد: با تشکیل شرکت‌های توسعه عمران بانوان می‌توان بدون هیچگونه اقدام تشریفاتی در بهره‌گیری و استفاده از طرح‌های دولتی موفق شده و در اشتغال زایی بانوان نیز سهم بسزایی را ایفا کرد.
وی افزود: ظرفیت‌های قانونی مناسبی برای حمایت از بانوان پیش‌بینی شده و اجرای صحیح و مناسب هر یک از طرح‌ها می‌تواند رونق بخش اقتصاد و اشتغال بانوان شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: بانوان در تولید محصولات مشاغل خانگی بسیار موفق ظاهر شده و با فراگیرسازی و معرفی مزایا و تسهیلات مربوط به چنین مشاغلی تولید بانوان در این بخش‌ها با افزایش چشمگیری همراه خواهد شد.
رحیمی با بیان اینکه بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت بانوان رونق بخش اقتصاد استان خواهد بود و این موضوع در تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به یک اصل تبدیل شود.
وی با تاکید بر احداث بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی مرتبط با مشاغل خانگی بانوان، یادآور شد: بانوان پا به پای مردان در رونق اقتصادی و توسعه کشور سهیم بوده و در عرصه‌های حساس حضور تاثیرگذاری را از خود نشان می‌دهند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: افزایش سهم بانوان در تولید، کارافرینی و اشتغال نباید کمرنگ‌ شود و توجه به تقویت تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی به عنوان یکی از راه‌های دستیابی به چنین اهدافی خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ