تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

سی میلیون تومان تسهیلات برای اشتغال زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، مدیرکل بهزیستی استان در باره برنامه‌های دفتر توانمند سازی خانواده و زنان گفت: این دفتر علاوه بر پرداخت وام خوداشتغالی و همچنین سرمایه کار بلاعوض، اقدام به تشکیل گروه‌های همیار کرده که با حداقل ۵ عضو و سرمایه اولیه ۳۰ میلیون تومان بسته به مهارت زنان، زمینه کسب و کار فراهم می‌نماید.
علیرضا وارثی افزود: علاوه بر پرداخت این تسهیلات، پرداخت مستمری ماهیانه به ۳ هزار و ۱۲۳ زن سرپرست خانوار، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و کمک به تغذیه فرزندان چند قلو از جمله برنامه‌های این دفتر است.
او خاطرنشان کرد: هدف این دفتر، توانمند سازی و ارتقاء کیفیت مادی و معنوی زندگی خانوار‌های زن سرپرست است که در این راستا خدمات حمایتی، فرهنگی، آموزشی و روانشناختی ارائه می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: تامین هزینه‌های ضروری زندگی، تامین مسکن مناسب، تحصیل فرزندان و همچنین بهره مندی از خدمات بیمه‌ای از دیگر برنامه‌های دفتر توانمند سازی خانواده و زنان است.
به گفته وارثی، زنان در این دفتر پس از استعدادسنجی، دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند که این آموزش‌ها شامل مهارت‌های زندگی، فنی و حرفه‌ای و آماده سازی شغلی است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ