تسهیلات ویژه اشتغالزایی به بانوان در شهرک‌های صنعتی ارائه می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ارائه تسهیلات ویژه برای اشتغالزایی بانوان در شهرک‌های صنعتی و اشتغالزایی زنان روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، پریچهر سلطانی ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور استان از ارائه تسهیلات ویژه برای اشتغالزایی بانوان در شهرک‌های صنعتی و اشتغالزایی زنان روستایی خبر داد و اظهار داشت: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در نوآوری و کار آفرینی جزء بهترین‌ها هستند بنابراین تلاش دولت بر این است که تسهیلاتی را در زمینه اشتغال فراگیر در شهرک‌ها و اشتغال خانم‌های کار آفرینان تخصیص دهد.
وی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی و بانوان کار آفرین می‌توانند با کمترین سرمایه در شهرک‌ها صاحب زمین شده و به تولید و اشتغال بپردازند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تسهیلاتی که دولت در سایت کارا به تمامی استان‌ها پرداخت می‌کند راهگشایی برای اشتغال زنان می‌باشد.
سلطانی با اشاره به اینکه نقش زنان در حوزه کار آفرینی و رفع مشکلات اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در این خصوص تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه در مورد آموزش اشتغال داریم که امیدوارم بانوان از این فرصت به نحو احسن و برای خود کفایی کشور استفاده کنند.
علیرضا آبرود رئیس دانشگاه پیام نور استان در ادامه این دیدار تصریح کرد: دانشگاه و صنعت دو بال توسعه هر کشوری هستند و دانشگاه مهم‌ترین بخشی است که می‌تواند چالش‌های صنعت را بررسی و رفع کند.
وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ در اختراعات، نوآوری و ایجاد زمینه برای اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی افزود: دانشگاه ‌پیام نور نقش موثری در ایجاد زمینه برای توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و افزایش مهارت ایفا می‌کند.
رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری با تاکید بر نقش مهم ارتباط دانشگاه با صنعت در ایجاد اشتغال زنان بیان کرد: اهمیت کار آفرینی و اشتغال زنان استان و همچنین پتاسیل دانشگاه پیام نور در ترویج فرهنگ کار آفرینی دستاوردهای خوبی را به دنبال داشته و مطمئنا حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در بحث تجاری سازی ایده‌ها می‌تواند مثمر ثمر باشد.
آبرود با اشاره به اهمیت و لزوم ارتباط قوی و منسجم دانشگاه پیام نور با صنعت و انجام تحقیقات و مطالعات خاطرنشان کرد: بررسی اشتغال و کار آفرینی شرکت‌های دانش بنیان، اختراعات، برگزاری همایش‌های ملی در خصوص حوزه زنان، کارگاه‌ها و همچنین ارائه راهکار مناسب برای شناسایی بانوان توانمند و با استعداد در دانشگاه در جهت راستای کسب بهترین بازدهی از کارکرد باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ