تسهیلات فروش صنایع دستی در اختیار هنرمندان این حوزه قرار می گیرد

معاون توسعه سازمان میراث فرهنگی گفت: ارائه تسهیلات مناسب با نرخ سود کم برای ایجاد کارگاه های کوچک و کارآفرینان با هدف رونق بازار فروش محصولات هنرمندان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خیاطیان پیش از ظهر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در اراک اظهار داشت: روز گذشته مذاکره و عقد تفاهم‌نامه با یکی از بانک‌های کشور انجام شد تا تسهیلات مناسب با نرخ سود پایین برای حوزه صنایع‌دستی تدارک دیده شود.
وی افزود: این اقدام انجام شد تا کارگاه های کوچک و کارآفرینان که در عرضه صنایع دستی فعالیت دارند، بتوانند از این تسهیلات برای بازار فروش خود برخوردار شوند.
خیاطیان گفت: قرار است این تسهیلات ارتباط پیدا کند به بازارچه های فروش محصولات صنایع دستی، یعنی هنرمندان صنایع دستی بتوانند از تسهیلات مربوط برای فروش صنایع دستی بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: به محض نهایی شدن این طرح موضوع به استان ها ابلاغ می شود تا از این طریق مشکلات فروش صنایع دستی مرتفع و شاهد رونق فروش در کشور باشیم.
بر اساس این گزارش، معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: یکی از فرصت‌های عبور از اقدامات ناجوانمردانه ای که آمریکا بعد از برجام با کشور ما شروع کرده، تقویت و بهره مندی از ظرفیت ها وپتانسیل های موجود گردشگری و جذب گردشگر در کشور است.
خیاطیان ادامه داد: حتما حوزه گردشگری و ظرفیت‌های صنایع دستی کشور و تبادل میراث فرهنگی با دیگر کشورها، یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب و مهم و اثرگذار در فرصت فعلی کشور است که می‌تواند ما را در تقویت تامین نقدینگی ارزی در این شرایط کمک کند.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: استان همدان به عنوان پایتخت گردشگری ایران تعیین شده است و بازتاب بسیار خوبی در محافل بین المللی دارد و حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در ایران نیز اتفاق بسیار خوبی است.
خیاطیان یادآور شد: این اتفاقات خوب، منجر به این خواهد شد که خیل عظیمی از گردشگران خارجی به سمت ایران روانه شوند.
وی اظهار داشت: گردشگری در کشور یک موضوع تک بعدی نیست امروز در کشور ابعاد مختلف گردشگری داریم. در برخی از استان ها موضوع گردشگری در بعد تاریخی، در بعضی از برخی استان‌ها در حوزه سلامت و در برخی استان‌ها نیز گردشگری از بعد مذهبی و زیارتی است.
وی ادامه داد: آنچه که برای ما اهمیت دارد و باید به آن توجه کنیم این است که با توجه به کارکرد هر استان حوزه گردشگری را بر این مدار و بر مبنای آن باید فعال شود.
خیاطیان گفت: استان مرکزی یکی از استان هایی است که به عنوان پایتخت صنعتی کشور همواره مطرح است، ابعاد صنعتی استان مرکزی نسبت به دیگر ابعادش برجسته تر است و با این وجود امروز شاهد این هستیم که حتی یک موزه در کشور به نام موزه صنعت وجود ندارد.
وی بیان داشت: پیشنهاد می کنم مدیرکل جدید در بحث ایجاد موزه صنعت اهتمام لازم را داشته باشد. ما هم کمک می کنیم تا این مورد تحقق پیدا کند.
به گزارش مهر، معاون سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادامه در زمینه موضوع جذب سرمایه گذار بیان داشت: باید تلاش کنیم که بروکراسی اداری در همه حوزه ها کاهش پیدا کند. بروکراسی اداری یکی از موضوعاتی است که متاسفانه دست و پای سرمایه‌گذاران را بسته است.
وی ادامه داد: بروکراسی اداری باید در سازمان به حداقل برسد. زمانی بروکراسی به حداقل می رسد که از ظرفیت‌های فناوری استفاده کنیم. ظرفیت هایی که در همه جا اتفاق می‌افتد. ما هم باید به این سمت رفته و زیرساخت مربوط به فناوری را ایجاد و در اختیار عموم مردم قرار داده شود.
گفتنی است، در این آیین از زحمات سید محمد حسینی مدیرکل سابق میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تقدیر و علیرضا ایزدی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار استخدام سازمان میراث فرهنگی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ