تسهیلات اشتغال باید منجربه ایجاد شغل برای روستاییان شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: هدف از اجرای طرح تسهیلات اشتغال پایدار، فقط ایجاد شغل برای روستاییان است و این موضوع از طریق استانداری رصد می شود.


به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری عصر سه شنبه در کارگروه اشتغال قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: کارکنانی که با استفاده از تسهیلات دولتی اشتغال به کار گرفته می شوند، باید غیر از اتباع بیگانه باشند.
وی با بیان این که دستگاه ها نباید در برخورداری طرح های پیشنهادی خود از بسته های حمایتی دغدغه داشته باشند، افزود: کمیته فنی کارگروه اشتغال، گلوگاه تطبیق متقاضیان دریافت تسهیلات با آیین نامه است و باید به دقت بررسی شود تا به مسیر انحرافی نرود.
امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌ های اشتغال پایدار روستایی و عشایری مصوب شده که باید تا پایان تیرماه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان ها سهم خود را جذب کنند.
فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: هر چند طرح های بزرگ توسعه روستایی، هدف تولید را دنبال می کنند، ولی بسیاری از طرح هایی که به آنها تسهیلات اختصاص پیدا کرده حتی در نزدیکی روستاهای استان هم نیست.
رضا سیار با بیان این که برای پرداخت ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت طرح های بزرگ باید ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده تشکیل شود، افزود: طرح های بزرگ منجربه اشتغال اتباع بیگانه می شود، در حالی که اشتغال مولد تک نفره و یا دو نفره به غیر از روستاییان برای هیچ یک از اتباع بیگانه شغل ایجاد نمی کند.
فرماندار قم با بیان این که این موضوع در حوزه امنیتی سیاسی استان پیگیری می شود، افزود: هدف دولت از ارایه تسهیلات اشتغال پایدار، بوجود آمدن شغل برای ساکنان روستاهاست.
وی همچنین با اشاره به طرح های اشتغال ارایه شده از طرف بنیاد شهید و بهزیستی استان افزود: این طرح ها اشتغال پایدار را محقق می کند و پرداخت تسهیلات آنها به آسانی صورت می گیرد و نیاز به تشکیل پرونده های متعدد نیز ندارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم نیز با اشاره به عملکرد پرداخت تسهیلات در سه حوزه اشتغال فراگیر، خانگی و روستایی افزود: در بند الف و ب تبصره ۱۸ کل تسهیلات تخصیص پیدا کرده به منظور اشتغال فراگیر، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده ولی ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال پرونده به بانک ها معرفی کردیم.
مصطفی کاویانی همچنین با اشاره به عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی افزود: از ۸.۸ میلیارد تخصیص یافته بیش از ۸۹ درصد پرداخت شده و بقیه نیز در ابلاغیه سال ۹۷پرداخت خواهد شد‌.
وی در تبیین عملکرد تسهیلات پرداختی در بخش اشتغال روستایی نیز گفت: در این خصوص حدود ۷۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده که سه برابر آن به بانک ها معرفی شده و ۱۲میلیارد و ۲۲۹ میلیون تومان نیز پرداخت شده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ