تدوین برنامه عملیاتی تولید و اشتغال کشاورزی کردستان

۳ نظر

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برنامه عملیاتی تولید و اشتغال در بخش کشاورزی این استان در افقی چهار ساله تدوین شده است.

به گزارش ایرنا، خالد جعفری عصر چهارشنبه در نشست دانشجویان قرارگاه شهید احمدی روشن کردستان اظهار داشت: این برنامه برای حرکت منسجم شهرستان ها در تولید و اشتغال بخش کشاورزی تدوین شده و اجرای آن از امسال آغاز و تا پایان ۱۴۰۱ انجام ادامه دارد.
وی افزود: در این برنامه سعی شده با توجه به پتانسیل های موجود هر شهرستان برنامه های کاری تدوین شود و در نهایت تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمرکز این سازمان در تثیت شغل و ایجاد فرصت های جدید شغلی در حوزه کشاورزی گفت: بهره برداری حوزه کشاورزی این استان سال گذشته از محل اعتبارات مختلف دولتی چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
جعفری یادآور شد: این میزان تسهیلات در بخش های خط اعتباری مکانیزاسیون، توسعه آبیاری های نوین، اشتغال فراگیر و پایدار روستایی سرمایه های آب و کشاورزی و مشاغل خانگی به ۱۴ هزار و ۴۷۵ متقاضی پرداخت شد.
وی اضافه کرد: با این میزان تسهیلات سه هزار و ۲۴۵ فرصت شغلی جدید در حوزه های مختلف کشاروزی ایجاد شده و ۱۲ هزار و ۵۱۵ فرصت شغلی نیز تثبیت شد.
استان کردستان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد است.
کشاورزان این استان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل دارند و جمعیت بهره بردار کشاورزی ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای تدوین برنامه عملیاتی تولید و اشتغال کشاورزی کردستان

  • ش
    شهاب الدین شریعتی
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵
    سلام . جهاد رشته حقوق میخواد ؟ به عنوان کارشناس حقوقی یا سایر امور ؟
    • ا
      ارشادمرادی از شهرستان دیواندره استان کردستان
      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۵
      همه اطلاعاتی که درمورد تسهیلات توسایتها میذارن صحت نداره شانزده ماه پرونده برای تسهیلات پرواربندی تکمیل کردم لیسانس کشاورزیم دارم فقط سرکارمون میذارن انشالاه هرکسی این رشته مضخرف که جوانان مردمو فقط سرگرم کرده تو دانشگاه ایجاد کرده خدا نابودش کنه بدبختمون کرد
      • ع
        علی
        ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵
        کسی میدونه بارشته کشاورزی تولیدات گیاهی میگیرن یا نه

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ