تخصیص ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال کشاورزی در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از اختصاص ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در این بخش ۲۷۳ نفر به بانک معرفی شدند.

غلامرضا قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اشتغال کارا در بخش کشاورزی، اظهار داشت: این بخش از اشتغال زایی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.
وی با اعلام اینکه از تعداد افراد معرفی شده به بانک تاکنون ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است؛ افزود: با ارائه این تسهیلات، برای ۱۷ نفر اشتغال ایجاد می شود.
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه بیان داشت: پیگیری مستمر طرح ها در بانک های عامل، پیگیری جلسات رفع مشکلات طرح ها و هدایت مجریان به بانک ها و مرتفع کردن موانع در جذب تسهیلات، از عوامل مهم در جذب بیشتر تسهیلات است که با قوت توسط کارشناسان فنی انجام می شود.
این مسئول در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به توجه به آموزش بهره برداران و افرادی که در بخش کشاورزی اشتغال دارند؛ گفت: افزایش آگاهی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی از اولویت های اصلی ترویج کشاورزی است که با برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی و انجام دوره های مهارتی در زمینه های مختلف کشاورزی صورت می گیرد.
قنبری گفت : در سال جاری بیش از یکصد کلاس و دوره آموزشی برای حدود سه هزار نفر از کشاورزان و بهره برداران برگزار گردید.
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با تاکید بر آگاهی بخشی فراگیران اظهار کرد: هدف اصلی از برپایی و اجرای کلاس آموزشی ترویجی آشنایی بهره برداران با دستاوردهای علمی و تکنیک های روز کشاورزی است که کشاورزان با بکارگیری آن درسطح واحد های تولیدی، مزارع و باغ ها ضمن شکوفایی بخش کشاورزی با ارتقاء دانش فنی از افزایش بهروری و عملکرد محصولات بهره مند می‌شوند.
قنبری گفت: این دوره ها در بخش های تولیدات گیاهی، تولیدات دامی ، مکانیزاسیون کشاورزی، مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی ، سایت الگویی ، تسطیح اراضی بود که توسط کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و کارشناسان مدیریت در مراکز جهاد کشاورزی و در روستاهای حوزه عمل برگزار شد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ