تخصیص ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه از تخصیص بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی گلوگاه از بخش های مختلف اشتغال زایی کارا، اشتغال فراگیر روستایی، مشاغل خانگی، طرح برکت و صندوق توسعه ملی خبر داد.

غلامرضا قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر افزود: در بخش اشتغال و پرداخت تسهیلات از محل طرح برکت برای توسعه بخش کشاورزی ۲۲ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که ۵۴ نفر به بانک معرفی شدند و ۳۰ درصد پرداخت انجام شده است.

وی بیان داشت: در بخش اشتغال کارا هم حدود ۲۰ میلیارد ریال به اشتغال در این بخش با سود ۴ تا ۶ درصد تخصیص داده شد که که ۳۳ نفر به بانک های عامل معرفی و در حال اخذ مدارک و پیگیری های لازم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با اعلام اینکه از محل اشتغال فراگیر روستایی تعداد ۳ طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند؛ خاطر نشان کرد: در این بخش ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیلون ریال تخصیصی داده شد.

قنبری با اشاره به اینکه برنامه اشتغال فراگیر با هدف تحرک در بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به اجرا درآمده است؛ افزود: تلاش داریم تا در راستای اشتغال زایی در این بخش و سرفصل های مختلف دیگر، اشتغال مناسب در بخش کشاورزی اتفاق افتد.

وی گفت: ایجاد اشتغال از محل صندوق توسعه ملی هم از دیگر طرح های ما در شهرستان بود که این تسهیلات به پروژه های بزرگی همچون کشتارگاه طهماسبی، شالیکوبی، صنایع بسته بندی و مرغداری ها اختصاص یافت و ۶ طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به بانک معرفی و موفق به اخذ تسهیلات شدند.

این مسئول افزود: پیگیری مستمر طرح ها در بانک های عامل، پیگیری جلسات رفع مشکلات طرح ها و هدایت مجریان به بانک ها و مرتفع کردن موانع در جذب تسهیلات، از عوامل مهم در جذب بیشتر تسهیلات است که با قوت توسط کارشناسان فنی انجام می شود.

قنبری گفت: روند جذب در استان ادامه دارد و بانک‌ها با سرعت بیشتری نسبت به بررسی پرونده‌ها و پرداخت نسهیلات اقدام کنند تا سهم مازندران در ایجاد اشتغال افزایش یابد.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ