تایید ۴۸۱ طرح گردشگری در خراسان رضوی

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ۴۸۱ طرح در کمیته ‌های فنی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در 'سامانه کارا' ثبت نام کرده اند برای دریافت تسهیلات تایید شد.

احمد دیناری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کل هزار و ۲۹۲ طرح گردشگری از خراسان رضوی در سامانه کارا ثبت نام و از مجموع طرحهای تایید شده در کارگروه اشتغال نیز ۳۵۴ مورد در بانکها موفق به انعقاد قرارداد شده‌ اند.
وی ادامه داد: تاکنون ۳۴۸ طرح از این تعداد با مبلغ ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری دریافت کرده و در این چارچوب برای ۶۰۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.
سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود بر اساس تعداد طرحهای مصوب شده در بانکهای عامل و تعداد طرحهایی که موفق به انعقاد قرارداد شده اند تا پایان امسال جاری اداره کل میراث فرهنگی موفق به جذب ۱۰۰ درصد سهم ۱۴۰ میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری خود شود.
وی افزود: در صورت جذب کامل در این زمینه برای بیش از هزار نفر در خراسان رضوی شغل ایجاد خواهد شد.
دیناری ادامه داد: هم اینک در 'سامانه کارا' طرحهای جدید و یا درخواست جدید پذیرش نمی شود و در نظر است که طرحهایی که قبلا در این سامانه ثبت شده‌اند بررسی و تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: نظارت بر هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده به طرحها و پروژها امر مهمی است و این موضوع هم اینک از طریق ادارات میراث فرهنگی در شهرستانها، بانکهای عامل و کمیته نظارتی کارگروه اشتغال خراسان رضوی در حال پیگیری است.
سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: تاکنون بالغ بر ۳۱ طرح این استان در حوزه گردشگری و بوم گردی مورد بازدید قرار گرفته و روند بازدیدهای نظارتی ادامه دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی اخبار گردشگری و اشتغال اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ