تایید قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان

۱ نظر

سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در فضای مجازی از تایید طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه روز گذشته شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان در توئیتر خود نوشت: «طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که با اصلاحاتی در جلسه مورخ ۱۳۹۷/۶/۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۱۳۹۷/۶/۲۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۲ مرداد ماه، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.
این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه، ‌ معاون اول رییس جمهور، ‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد.
گفتنی است مشمولان بندهای "د" و "ه" را که شامل استانداران و معاونان استانداران همتراز سفرا و معاونان وزرا هستند در این اصلاحیه از قانون حذف شدند.
عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم مقام دبیر شورای نگهبان ۲۴ مردادماه در گفتگو با خبرنگار مهر، از تایید کلیات طرح «اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاهها» در شورای نگهبان خبر داد و گفت: اعضای شورا با کلیات این قانون موافق هستند و آن را مغایر شرع و قانون اساسی تشخیص ندادند.
وی افزود: البته یکی دو سوال جزئی در خصوص مصوبه مجلس باقی مانده که از مجلس جویا می‌شویم تا با رفع ابهام، این قانون اجرا شود.
کدخدایی در توضیح ابهامات موجود در مصوبه مجلس تصریح کرد: یکی دو ایراد عبارتی از جمله در حوزه نیروهای مسلح وجود دارد که تردیداتی نسبت به آن هست و لذا قرار شد این ابهامات برطرف شود و اگر مجلس به زودی آن را اصلاح کند، دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.
پس از ایرادات شورای نگهبان به این طرح، در جلسه علنی ۶ شهریورماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رفع ایرادات این طرح مقرر کردند که به کارگیری بازنشستگان در سمت های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب۸ مهرماه ۱۳۸۶ مجاز است، همچنین به کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده کل قوا مجاز است.
به کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز است. جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی می باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

 برای مشاهده اخبار بازنشستگان اینجا کلیک کنید

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تایید قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در شورای نگهبان

  • م
    م.ک
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
    با سلام ما در ی شر کت خوصوصی کار می کنیم و حدود 5 نفر بازنشسته کار می کنند و مدیر تولید با ماهی تقریبا 5 میلیون باز نشست شده ولی باز با همون سمت مشقول کار می باشد و 60 نفر کارگر از دست بی کار های بی منطق ایشان در عمان نیستند و بازرس هم که می اید یا پنهان می شود یا با ی پول جزعی به ما مورین به کار خودش ادامه می دهد اشان 4 میلون از شرکت می گیرد و حدود 5 میلیون از بیمه در صورتی که کارگران انجا به خاطر معیشیت زندگی با 1میلیون و 20 یا 300 هیچ اعتراضی ندارند و هر روز مورد توهین این اقا قرار می گیرند عاجزانه خواهش می کنیم رسیدگی کنید یا راهکاری برای ما در نظر بگیرید با تشکر

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ