تاکید استاندار زنجان بر حفظ سرمایه‌گذاری و اشتغال نساجی

استاندار زنجان گفت: با توجه به اینکه ۱۴ درصد اشتغال استان با ۷ هزار و ۹۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مربوط به صنعت نساجی است که باید برای جلوگیری از تکرار تجارب تلخ گذشته و حفظ سرمایه‌گذاری و مشاغل ایجاد شده در این بخش، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا، فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: بالا بودن حجم سرمایه‌گذاری و میزان اشتغال در این صنعت، هم حسن و هم خطر است چرا که در صورت برنامه‌ریزی ناصحیح با مشکل مواجه می‌شود.
وی با اشاره به تجربه گذشته در دهه ۸۰ افزود: در این دهه، فعالان صنعت نساجی دنیا به آموزش و هوشمندسازی این صنعت اقدام و خط تولید را به مرور زمان با تکنولوژی جدید راه‌اندازی کردند.
حقیقی ادامه داد: در همان زمان، جایگاه‌های خط تولید بسیاری در کشور ایجاد شد که در ادامه با مشکلاتی مواجه و این صنعت را با رکود روبه‌رو کرد که برای پیشگیری از این تجربه باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.
استاندار زنجان گفت: بخش خصوصی و واحدهای تولیدی تفکیک و از آن‌ها برای شرکت در جلسات مختلف مانند اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید دعوت می‌شود تا دغدغه‌های خود را به صورت مستقیم بیان کنند و مدیران ذیربط نیز پاسخگو باشند.
وی با تاکید بر حضور مستمر نمایندگان واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در این جلسات، تصریح کرد: مسائل و دغدغه‌های واحدها قبل از برگزاری جلسات به صورت عملیاتی، احصا و به مدیران مربوطه ارجاع شود تا مدیران جهت پاسخگویی قاطع و قانع‌کننده با اطلاع قبلی در جلسات شرکت کنند.
حقیقی خاطرنشان کرد: هیات اندیشه‌ورز استان به دبیری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تشکیل شده که هسته اصلی آن متشکل از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و جلسات این هیات نیز خروجی مثبتی دارد که جهت بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، یک نفر نیز به نمایندگی از بخش خصوصی باید در این هیات شرکت کند.
استاندار زنجان تصریح کرد: مشکلات بخش خصوصی در استان و در صورت لزوم از طریق مسئولان ملی، پیگیری و تا حد توان از این بخش حمایت می‌شود.
این مسئول افزود: در این راستا واحدهای تولیدی مشکل‌دار مورد بازدید قرار گرفته و جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در محل واحدها تشکیل می‌شود تا مشکلات به صورت حضوری بررسی و پیگیری لازم انجام شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری زنجان اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ