تاثیرگذاری کمیته امداد در عرصه اقتصادی با ایجاد ۱۱ درصد اشتغال در خراسان رضوی

کمیته امداد با ورود به اشتغال‌زایی و توانمندسازی مددجویان در عرصه اقتصادی تاثیرگذار و نقش خوبی در کاهش بیکاری در سطح اجتماع دارد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از خبرگزاری مهر بازدید کرد و با رسانه به گفتگو پرداخت.

به گزارش بازارکار به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه سال گذشته ۱۱ درصد از اشتغال استان توسط کمیته امداد اجراشده است افزود: امسال برای این امر ۲۷۵ میلیارد تومان تخصیص داده‌شده که ۱۲۶ میلیارد تومان آن مربوط به اشتغال روستایی است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی جذب ۹۵ درصدی اعتبارات اشتغال این نهاد در سال گذشته را خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان از منابع بانک‌ها و داخلی کمیته امداد جذب و به بخش ایجاد شغل پرداخته شد.
وی از همراهی دستگاه‌ها وادارات مختلف با اشتغال‌زایی کمیته امداد گفت و افزود: کمیته امداد با ورود به بحث توانمندسازی و ایجاد اشتغال در عرصه اقتصادی موجب کاهش نرخ بیکاری در جامعه شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه کمیته امداد خراسان رضوی برای خانه دارشدن مددجویان امسال هدف‌گذاری بالایی را تعریف کرده است افزود: ساخت پنج هزار واحد مسکونی با مشارکت نیکوکاران در استان تعیین‌شده است که ۷۰ درصد آن در مناطق روستایی ایجاد می‌شود.
آسوده با اعلام اینکه در سه‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته صد درصد رشد فعالیت‌های عمرانی را شاهد هستیم افزود: به‌منظور توسعه این امر اقشار و گروه‌های مختلف می‌توانند با تعهد بخشی از کار یا ساخت تعدادی از واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد اقدام کنند.
وی داشتن مسکن مناسب برای خانواده را سرمایه اجتماعی و کرامت دانست و افزود: این امر علاوه بر امنیت و نشاط روانی موجب ذخیره‌سازی سرمایه مادی، ایجاد تعاملات اجتماعی، افزایش اعتمادبه‌نفس و هویت اقتصادی خانواده می‌شود.
آسوده با اعلام اینکه نزدیک به ۵۰ هزار فرزند یتیم و محسنین از کمیته امداد خراسان رضوی خدمت می‌گیرند افزود: با توجه به جمعیت بیش از شش‌میلیون‌نفری استان امیدواریم همه این فرزندان دارای چند حامی با سرانه دریافتی مناسب شوند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه همه مردم برای کمک به همنوع خود درصحنه حاضر هستند بیان کرد: با تقویت انسجام اجتماعی در مجاورت با حرم رضوی انتظار است میزان جذب مشارکت نیکوکاران و سرانه دریافتی ایتام و محسنین افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ