بیش از ۴ هزار نفر استخدام دستگاه های دولتی می شوند

۱۲ نظر

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی گفت: تعداد افراد پذیرفته و استخدام شده از طریق دو آزمون کتبی و مصاحبه در ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های۴ هزار و ۴۶۴ نفر خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، سید عزیز آشنا امروز (یکشنبه) در نشست خبری تشریح جزییات ششمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور عنوان کرد: آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ برگزار می شود که ثبت نام آن از نخستین دقایق امروز، آغاز شده است.
وی افزود: تاکنون بیش از یکهزار نفر در آزمون ثبت نام کرده اند و ثبت نام تا ۹ بهمن ماه ادامه دارد که امکان تمدید این زمان وجود ندارد. کارت شرکت در آزمون ۱۳ اسفند ماه از طریق سایت اعلام شده در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد که در آن حوزه امتحان نیز مشخص شده است.
آشنا گفت: در مهلت ۱۰ روزه ثبت نام امکان ویرایش پروفایل برای ثبت نام کنندگان وجود دارد و سامانه ثبت نام نیز hrtc.ir است که به سازمان جهاددانشگاهی تعلق دارد.
وی با بیان اینکه دفترچه راهنما نیز در این سامانه بارگزاری شده است دارای تمامی اطلاعات است و از متقاضیان خواست تا دفترچه را به دقت مطالعه کنند.
آشنا با بیان اینکه ۲ دفترچه سوال عمومی و اختصاصی به هر یک از دستگاه ها اختصاص یافته است، گفت: داوطلبان مطالعات خود را با دروس سرفصل های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آماده سازند و منابع خارجی به هیچ وجه مورد تایید و توصیه ما نیست. از این رو مطالعه دروس رسمی نظام آموزشی کشور توصیه می شود.
وی همچنین در باره شرط سنی متقاضیان توضیح داد: در برخی مشاغل پذیرش دیپلم نیز داریم. شروط سنی برای مقطع دیپلم حداقل ۲۰ و حدکثر ۲۵ سال است. همچنین برای مقطع کاردانی حداکثر سن ۳۰ سال، برای مقطع کارشناسی حداکثر سن ۳۵ سال، برای مقطع کارشناسی ارشد حداکثر سن ۴۰ سال و برای مقطع دکتری حداکثر ۴۵ سال لحاظ شده است.
به گفته وی، شروط سنی دارای تبصره هایی مانند اضافه یا کسر شدن دوران خدمت و مدت زمان سابقه بیمه دولتی است.
آشنا ادامه داد: پرسش های آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور تستی بوده و همگی ضریب یک دارد. همچنین هر پاسخ نادرست یک سوم نمره منفی را شامل می شود.
مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه نمره دروس عمومی ۴۰ درصد و دروس اختصاصی ۶۰ درصد در نمره کل تاثیر خواهد داشت، بیان داشت: سوالات عمومی نیز اهمیت دارند و در پذیرش نهایی ۷۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۳۰ درصد مصاحبه موثر است.
این مقام مسئول در سازمان جهاد دانشگاهی در باره پذیرش چند برابر ظرفیت نیز گفت: هر یک از متقاضیانی که ۵۰ درصد از بالاترین امتیاز را کسب کنند، برای چند برابر ظرفیت انتخاب می شوند که در اطلاع رسانی های بعدی اعلام می شود.
آشنا ادامه داد: در این آزمون بومی بودن امتیاز محسوب نمی شود و مرکز آزمون جهاد دانشگاهی تنها، مجری و برگزارکننده آزمون است لذا تمامی قوانین و ضوابط نیز از طریق سازمان امور استخدامی کشور اعلام و مرکز هیچ تصمیمی در مورد قوانین اعمال نمی کند.
وی در باره سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد و ایثارگران ۵ درصد توضیح داد: ۲۰ دستگاه اجرایی در این آزمون نیرو استخدام می کنند که از میان آن برخی سهمیه ها به ایثارگران اختصاص یافته است. ایثارگران با سهمیه ۲۵ درصد شامل، جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت، خواهر و برادر شهید است. همچنین سهمیه ایثارگران ۵ درصد شامل، رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت است.
آشنا در باره نحوه ورود اطلاعات ایثارگران نیز عنوان کرد: سامانه آزمون به سامانه بنیاد شهید و امورایثارگران وصل است. متقاضیان ایثارگر پس از ورود کد خود در سامانه مورد تایید یا رد بنیاد شهید قرار می گیرند. اگر به هر دلیل کد ایثارگر یا کد ملی وی رد شد، باید سهمیه معمولی ثبت نام کرده و سپس به بنیاد شهید مراجعه و رفع مشکل کند. مجددا وارد سامانه شده واطلاعات خود را ویرایش و سهمیه خود را وارد کند.
هزینه شرکت در این آزمون نیز ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان است که ۵۰۰ تومان برای ارسال پیامک از متقاضی دریافت می شود. متقاضیان پس از تکمیل اطلاعات و واریز مبلغ کد رهگیری دریافت می کنند که مراحل بعدی ثبت نام و دریافت کارت توسط آن صورت می گیرد.
به گفته آشنا، هر یک از متقاضیان که کد رهگیری خود را فراموش کنند با ورود دوباره به سامانه و استفاده از قسمت درنظرگرفته شده برای بازیابی کد رهگیری، مجددا درخواست کد داده و کد رهگیری مورد نظر به شماره تلفن همراه آنان ارسال می شود. از این رو لازم است متقضیان یک شماره همراه معتبر و فعال به سامانه معرفی کنند.
وی با تاکید بر اینکه تنها مجرای دریافت اخبار و اطلاعات سایت های مربوط به جهاد دانشگاهی بوده و هیچ یک از کانال های فضای مجازی در این باره مسئولیتی ندارند، عنوان کرد: از متقاضیان درخواست داریم تا با آرامش به مطالعه پرداخته و ادعای هیچ یک از سایت ها در باره ارائه سوال های آزمون را نپذیرند.
آشنا در ادامه این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار دانشگاه ایرنا گفت: متقاضیان تنها حق شرکت در آزمون یک دستگاه اجرایی و یک عنوان شغلی دارند و چنانچه پس از اعلام نتایج و بررسی مدارک متقاضیان مشخص شود که اطلاعات وارد شده نادرست بوده یا متقاضی دارای مدرکی مغایر مدرک اعلام شده برای عنوان شغلی انتخاب شده است، به طور کامل از چرخه استخدام حذف خواهد شد.
وی افزود: بازه زمانی اعلام نتایج ششمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه های اجرایی کشور مشخص نیست.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار مهم استخدامی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد دانشگاهی اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۲ نظر برای بیش از ۴ هزار نفر استخدام دستگاه های دولتی می شوند

  • ?
    ?د؟
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۴۲
    سلام ششمین ازمون استخدامی جهاددانشگاهی تمدید نشد؟؟؟
    • س
      سانا
      ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶
      سلام من سابقه دوسال بیمه درنهضت هستم ایااین مدت به سنم اضافه میشه که بتونم توآزمون شرکت کنم.لطفاجواب بدین
      • ش
        شفق شمس
        ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳
        من فرزند جانباز هستم خودم کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با معدل کل 18 رو دارم
        امدادگر هلال احمر هم هستم
        اما باز هم شغلی متناسب برای من پیدا نمیشود
        • ف
          فاطمه
          ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۴۵
          سلام
          من کارشناسی ارشد معماری دانشگاه علم و صنعت هستم، در ابتدا که مشخصات خودم رو وارد کردم با توجه به اینکه فرزند شهید هستم و سهمیه 25‎ ایثارگران شاملم میشه سیستم شغل بانکدار کد8 رو اتوماتیک به من معرفی کرد هزینه رو دادم مراحل رو جلو رفتم ولی مرحله انتخاب شغل پیغام میده شغلی متناسب شما موجود نیست، خواهش میکنم اگر اطلاعی دارید کمکم کنید
          ممنونم
          • ف
            فاطمه
            ۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۳:۰۸
            سلام
            من کارشناسی ارشد معماری دانشگاه علم و صنعت هستم، در ابتدا که مشخصات خودم رو وارد کردم با توجه به اینکه فرزند شهید هستم و سهمیه 25‎ ایثارگران شاملم میشه سیستم شغل بانکدار کد8 رو اتوماتیک به من معرفی کرد هزینه رو دادم مراحل رو جلو رفتم ولی مرحله انتخاب شغل پیغام میده شغلی متناسب شما موجود نیست، خواهش میکنم اگر اطلاعی دارید کمکم کنید
            ممنونم
            • ع
              عبدالله
              ۷ بهمن ۱۳۹۷، ۰۲:۲۸
              باسلام من 4واحداز مدرک کارشناسیم مونده میتونم ثبت نام کنم تو آزمون
              • ز
                زهرا
                ۶ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۱۸
                با سلام و احترام در استخدامی سازمان امور اراضی برای کارشناس حقوق منظور از حقوق اساسی همون قانون اساسی هست یا کتاب دیگری است ؟ در منابع گفته شده آیین دادرسی منظور مدنی میباشد یا کیفری ؟لطفا اگر پاسخگو نیستید شماره تلفنی در سایت قرار دهید تماس بگیریم با سپاس فراوان
                • غ
                  غلامی
                  ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
                  من مدرک کاردانی ام اخر اسفند یا فروردین میاد الان ثبتنام با مدرک دیپلم انجام بدم یانه؟؟؟ ممنون
                  • غ
                    غلامی
                    ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
                    باسلام الان جریان استخدامی چیه چی استخدام میکنید با کاردانی؟
                    • پ
                      پشتیبان چهار
                      ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶
                      با سلام
                      کاربر عزیز این خبر مربوط به آزمون فراگیر شش می باشد که در این صفحه اطلاع رسانی شده، لطفا اطلاعیه را با دقت مطالعه نمایید.
                      با تشکر
                    • ل
                      لیلا
                      ۳۰ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۵۰
                      یکی به فریاد من برسهههه.بین مدیریت بازرگانی و مدیریت گرایش بازرگانی چه تفاوتی هست؟چرا اینا جدان
                      • L
                        Leila
                        ۳۰ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۰۹
                        چراکاردانی برنمیداریدبرای بانک. بردارید ادم تشویق میشه برای ادامه تحصیل فقط بانک نیس کلا سازمان های دولتی کاردانی برنمیدارن

                        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                        ثبت پاسخ