بیش از ۲ هزار سرباز وظیفه در استان همدان آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۲ هزار و ۷۰۶ سرباز وظیفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوره های آموزش فنی و حرفه ای پادگان ها و یگان های نظامی استان شرکت کردند.


«وهب مختاران» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار عنوان کرد.
وی افزود: در این مدت آموزش های مهارتی در ۱۰۳ حرفه به این تعداد سرباز وظیفه مستقر در پادگان ها و یگان های نظامی استان همدان ارائه شد.
مختاران ارائه دوره های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار عنوان کرد و افزود: این دوره های آموزشی در ۱۳۰ کارگاه(محیط واقعی کار) و ۷۲ کارگاه ثابت و سیار مستقر در پادگان‌ و محل خدمت سربازان برگزار شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد: این آموزش ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده است تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.
مختاران با اشاره به اینکه مهارت آموزی به سربازان وظیفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می شود گفت: تعمیرکار سیستم نظارت تصویری(دوربین مداربسته)، سرویس و نگهدار خودرو، تعمیرکار وسایل گاز سوز خانگی، آرایشگری، طراح شبکه های فیبر نوری، نصب و تعمیر پکیج شوفاژ گازی از رشته های آموزشی ارائه شده برای سربازان در استان همدان است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت آموزی و زمینه سازی برای حضور موثر افراد در بازار کار است.
مختاران خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برنامه‌ریزی های انجام شده و با وجود محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا، توانسته با همکاری پادگان ها و یگان های نظامی استان برای آموزش مهارت به سربازان گام های مثبتی بردارد.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

منبه : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ