بیش از ۱۶ هزار نفر در تعاونی های کردستان اشتغال دارند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در مجموع ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر در قالب شرکت های تعاونی این استان و در بخش های مختلف اشتغال دارند.

برهان صلواتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین آمار اکنون یک هزار و ۸۳۹ تعاونی در استان کردستان فعال است.
وی با بیان اینکه سیاست ما حمایت از تعاونی ها و گسترش آنها در استان است، اضافه کرد: ۲۰۷ هزار و ۶۹۳ نفر در تعاونی های این استان عضو هستند.
صلواتی تعداد تعاونی های مسکن مهر استان را ۱۲۶ مورد اعلام کرد و افزود: در قالب این تعاونی ها ۱۸ هزار واحد مسکونی احداث و تاکنون ۱۴ هزار واحد به اعضای آن واگذار شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: در قالب تعاونی های متعارف کارگری و کارمندی هم پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی احداث و واگذار شده است.
وی با بیان اینکه میانگین سرانه ایجاد شغل برای هر نفر در کردستان، ۳۸۰ میلیون ریال است، گفت: بیشترین تعداد تعاونی ها در شهرستان سنندج و کمترین آن مربوط به شهرستان سروآباد است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ