بکارگیری سربازان در حوزه‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی

۲ نظر

امیر سرتیپ «دادرس» گفت: نظام سربازی در ارتش جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد فضایی است که افراد بتوانند ضمن کسب آمادگی دفاع از کشور، خود را در جهت رشته تخصصی مورد نظرشان ارتقا دهند.


امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به اهمیت دانش و مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه اظهار داشت: به‌حمدالله امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته در سطح نیرو‌های چهارگانه خود، کارکنان وظیفه را تا جایی که امکان دارد در حوزه‌های تحصیلی مرتبط بکارگیری کند.
وی با اشاره به روند رو به رشد تخصص‌گرایی در سطح ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی برای کارکنان نخبه و تحصیل‌کردگان غیرنخبه وظیفه، برنامه‌های خاصی در نظر دارد تا این افراد ضمن انجام خدمت بتواند در حوزه تخصصی‌شان دارای تجربه بیشتر و کارآمدی بهتر شوند.

امیر دادرس افزود: نظام سربازی در ارتش جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد فضایی است که افراد بتوانند ضمن کسب آمادگی دفاع از کشور، خود را در جهت رشته تخصصی مورد نظرشان ارتقا دهند و بعد از گذراندن دوره خدمت سربازی بتوانند به‌عنوان یک فرد متبحر وارد عرصه کار و اشتغال شوند و برای جامعه مفید و موثر باشند.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از رشته‌های فنی و حرفه‌ای را مطابق با نیاز جامعه در بخش‌های آموزشی ارتش فعال کردیم و بسیاری از کارکنان وظیفه را که علاقه‌مند به یادگیری هستند، آموزش می‌دهیم؛ بدین ترتیب هر یک از این افراد پس از دوران خدمت، در یک رشته دارای مهارت لازم جهت اشتغال هستند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای بکارگیری سربازان در حوزه‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی

  • س
    سید
    ۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۱۸
    متاسفانه اکثر این نظامی ها از نظامی بودن خصلت تگ گویی و دیکتاتوری رو یاد گرفتن حتی اگر بلد بودن بشمارن میتونستن متوجه بشن 4 میلیون غایب چیز کمی نیست و باید این سیستم رو عوض کنن اما خوب نمیخوان بفهمن و نمیخوان قبول کنن چون خودشون رو به خواب زدن
    • ر
      رحمان
      ۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۱۷
      والله اگر منظورش امریه است که خیلی شرایط و فیلترهای سخت داره و مگر دو درصد کل سربازا شامل بشن، در غیر این صورت اون چیزی که هست100 درصد خلاف صحبتای ایشونه، و وقتی دانشگاه و .. هست کاملا غیر منطقی که افراد به زور وادار به قبول یک شرایط نامعلوم کنن.

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ