بهره‌مندی ۹۰ خانواده از تسهیلات اشتغال کمیته امداد جوکار

رئیس کمیته امداد امام خمینی جوکار از بهره‌مندی ۹۰ خانواده از تسهیلات اشتغال کمیته امداد جوکار خبر داد.
علی خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان گزارشی از پرداخت ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در ۹ ماهه سال جاری توسط کمیته امداد ارائه داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۹۰ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال در بخش جوکار پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این امر موجب اشتغالزایی برای ۹۰ نفر از افراد نیازمند شده است افزود: از این تعداد وام ۵۸ مورد در بخش دامداری، ۱۵ مورد در بخش قالیبافی و ۱۷ مورد در قسمت خدمات پرداخت شده که قسمت خدمات شامل خرید خودرو، تراکتور، کسب و... است.
رئیس کمیته امداد جوکار ادامه داد: ۲۳ مورد از وام‌های پرداختی از طریق صندوق امداد ولایت و۶۷ مورد نیز از آن از طریق بانک‌های عامل طرف قرارداد با کمیته امداد پرداخت شده است.
وی گفت: حاصل پرداخت این وام‌ها در سطح بخش علاوه بر ایجاد اشتغال موجب دلگرمی خانواده‌ها و مهاجرت نکردن این خانواده‌ها از روستاها به شهرهای همجوار شده است.
خراسانی در خصوص این وام‌ها خاطرنشان کرد: با پرداخت این وام‌ها کمیته امداد رتبه بالایی را در راستای اشتغالزایی کسب کرده و امیدواریم با ادامه پرداخت این وام‌ها بتوانیم از بیکاری افراد جامعه و مهاجرت جوانان به شهر و در نهایت پیشگیری از مشکلات و تبعات اجتماعی بیکاری جلوگیری کنیم.
پرداخت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت مسکن مددجویان
رئیس کمیته امداد جوکار گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه مبلغ ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برای ساخت تعداد ۱۷ منزل مسکونی در بخش جوکار هزینه شده که از این تعداد ۱۰ واحد به مددجویان تحویل و هفت واحد آن در مراحل پایانی ساخت است.
وی با اشاره به بهره مندی ۱۷ خانوار از تسهیلات ساخت مسکن افزود: این مساکن تا پایان سال تحویل خانواده‌ها می‌شود؛ ضمن اینکه امسال مبلغ ۲۰۶ میلیون ریال نیز از سوی خیرین جهت ساخت مسکن به این اداره مساعدت شده است.
رئیس اداره جوکار در این خصوص گفت: امیدواریم با همت خانواده‌ها و کمک خیرین بتوانیم نیاز مسکن مددجویان را تامین و هیچ خانواده ای از مددجویان زیرپوشش بدون سر پناه مناسب نباشد.
بهره‌مندی ۲۰ خانواده از بخاری‌های اهدایی خیرین و حامیان
وی در خصوص توزیع بخاری‌های اهدایی خیرین و حامیان نیز خاطرنشان کرد: بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده در رابطه با وسایل مورد نیاز خانواده‌های زیرپوشش و استخراج اطلاعات از بانک اطلاعاتی، مشخص شد تعدادی از مددجویان برای تامین گرمای منازل خود در فصل زمستان با مشکل مواجه هستند و قادر به تامین وسایل گرمایشی نیستند.
وی اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته مانند تماس با خیرین و حامیان و از طریق اعلام شناسه واریز مخصوص برای این امر این اداره موفق به جمع‌آوری کمک‌های خیرین و حامیان و تهیه ۲۰ دستگاه بخاری و توزیع آن در بین خانواده های فاقد وسایل گرمایشی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ