برخورداری ۳۸۰۰ طرح از تسهیلات اشتغال روستایی در اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: پس از پالایش ۱۱ هزار متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی، ۳۸۰۰ طرح به بانک‌های عامل معرفی شد.


قاسم رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: پس از پالایش ۱۱ هزار ثبت نامی و متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی، سه هزار و ۸۰۰ طرح به بانک‌های عامل اردبیل معرفی شدند.
وی با بیان اینکه هدف از اشتغال روستایی جلوگیری از مهاجرت در این مناطق به شهر می‌باشد، افزود: در طرح تکاپو، دینامیک اشتغال استان در مناطق روستایی قبل از اعطای تسهیلات مشخص گردید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: در این راستا هزار و صد روستا و ۱۹ شهر زیر ده هزار نفر از تسهیلات اشتغال روستایی در رسته‌های مشخص بهرمند شدند.
به گفته وی اهلیت و توانمندی سرمایه‌گذاران و متقاضیان از طریق ثبت‌نام در سامانه کارا، دستگاه‌های بخشی و بانک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رحیمی یادآور شد: در طرح اشتغال روستایی به دنبال آن دسته از رسته فعالیت‌هایی بودیم که با کمترین سرمایه‌گذاری و سرانه اشتغال با کارآفرینی بیشتری مواجه بودند.
وی با بیان اینکه ۷۳ درصد طرح‌ها در بخش کشاورزی، ۲۳ درصد صنعت و ۶ درصد خدمات است، افزود: مجوز لازم جهت ترمیم تسهیلاتی تا سقف سی درصد مبلغ کل طرح‌ها صادر شده و قول مساعد در این خصوص در سفر معاون اشتغال وزیر کار به استان اردبیل گرفته شده است.

 منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ