با استخدام نخبگان در ادارات دولتی، ایده‌ها نابود می‌شود

۲ نظر
خبرگزاری ایسنا : رئیس دانشگاه یاسوج گفت: با استخدام نخبگان در دستگاه‌های دولتی مخالفم زیرا استعداد و ایده‌های این افراد بر اثر روزمرگی نابود می‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر محمودرضا رحیمی در نشست مشترک با رئیس و برخی از اعضای بنیاد نخبگان استان افزود: حتی هیات علمی شدن نخبگان در دانشگاهها نیز ممکن است مرگ نخبه بودن و ایده پردازی را به دنبال داشته باشد چرا که دچار روزمره‌گی خواهند شد. وی نخبگان را سرمایه‌های یک جامعه دانست و بیان کرد: افراد نخبه باید در مدیریت‌های غیردولتی به تولید فناوری بپردازند. رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه سوال اصلی در حوزه پژوهش این است که راه ورود به دانشگاههای نسل سه و چهار چیست، خاطرنشان کرد: استعدادیابی، پرورش این استعدادها و تلاش برای رسیدن به اهداف برنامه‌های بلندمدت می‌تواند تسهیل کننده این راه باشد. رحیمی راه‌اندازی پارک علم و فناوری استان را گامی برای تحقق بخشیدن به ایده‌های نخبگان عنوان و تصریح کرد: با ایمان و اعتقاد به نیروهای بومی قطعا این پارک از بهترین پارکهای علم و فناوری کشور خواهد شد. وی ادامه داد: انتظار از نخبگان این است که چراغی در مسیر علم و فناوری باشند. رئیس دانشگاه یاسوج خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان استان شد و عنوان کرد: تلاش دانشگاه یاسوج مهیا کردن زیرساختهاست تا دانشجویان و نخبگان در حوزه پژوهش دچار مانع نشوند. رحیمی افزود: با هماهنگی معاونت پژوهشی دانشگاه افراد نخبه که از سوی بنیاد نخبگان معرفی شوند در مرکز رشد و فناوری دانشگاه حمایت ویژه خواهند شد. دکتر یوسف نیکروز، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست، جوانان نخبه را سرمایه‌های استان و کشور دانست و خواستار استفاده از پتانسیل این افراد شد. وی افزود: در هر جامعه‌ای که نخبگان و افراد مستعد مورد توجه قرار گیرند باعث پیشرفت آن جامعه می‌شوند. نیکروز از اعطای جوایز تحصیلی به نخبگان خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته ۱۵ جایزه تحصیلی به استان تعلق گرفت. رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رتبه بنیاد نخبگان استان در کشور در سال گذشته ۲۸ بود که امسال به رتبه پنج ارتقا پیدا کرد

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدام نخبگان اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای با استخدام نخبگان در ادارات دولتی، ایده‌ها نابود می‌شود

  • ن
    ناشناس
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
    بیکاری خوبه؟
    • ه
      همایی
      ۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۳۲
      اگر نخبه ها در دستگاه های دولتی استخدام میشدند جلوی خیلی از مشکلات در دستگاه های گرفته میشد.ریشه بسیاری از مشکلات در کشور از جمله بی نظمی ها و اختلاسها و فاجعه های انسانی به کار نگرفتن نخبگان است.مدیریت کشور باید به دست نخبگان باشد. چه کسی گفته که نخبه فقط باید اختراع کند و ایده بدهد؟ در ضمن اکثر شرکتهای دانش بنیان موفق نیستند.پارکها هم فقط برای سرگرمی هستند و جز برای برخی رشته ها ناکارآمد.

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ