باید حداقل دستمزد کارگران را به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک کنیم

۱ نظر

رئیس کانون عالی شوراهای کار سراسر کشور با بیان اینکه باید تلاش کنیم حداقل دستمزد کارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک شود، گفت: ۱۳ میلیون کارگر در کشور داریم که بسیاری از آنها به لحاظ معیشت در شرایط بدی هستند.

اولیا علی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هر سال در هفته‌های پایانی اسفندماه شاهد برگزاری جلسات شورای عالی دستمزد با هدف تعیین تکلیف دستمزد سال آینده هستیم، افزود: امیدواریم امسال نیز در فرصت باقی مانده در هفته منتهی به پایان سال شاهد تعیین تکلیف دستمزد سال ۹۸ باشیم.
علی‌بیگی خاطرنشان کرد: اگر در این مدت نیز به نتیجه نرسیم جای نگرانی وجود ندارد، زیرا دستمزدی که تعیین می‌شود برای ۲۵ فروردین سال آینده به بعد است و تا آن زمان فرصت تعیین تکلیف دستمزد وجود دارد.
رئیس کانون عالی شوراهای کار سراسر کشور با اشاره به جلسه روز گذشته (۲۱ اسفند) دستمزد که در آن کارفرمایان پیشنهاد افزایش ۲۳.۵ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۸ را مطرح کردند که مورد موافقت نماینده کارگران قرار نگرفت، ادامه داد: در این بین دولت نیز تلاش می‌کرد توافق لازم بین کارگران و کارفرمایان برقرار شود.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون افزایش دستمزد بر اساس دو شاخص سبد معیشت خانوار و نرخ تورم تعیین می‌شود، تاکید کرد: پیشنهاد نماینده کارگران این بود که بر اساس قانون عمل شود.
علی بیگی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های کمیته دستمزد حداقل سبد معیشت خانوار کارگری سه و نیم نفره حدود سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برآورد شده است، اضافه کرد: این رقم به تایید و امضای نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت رسیده و تقاضا داریم کارفرمایان به همین رقمی که پای آن را امضا کرده‌اند، پایبند باشند.
وی عنوان کرد: درخواست ما این است که حداقل دستمزد کارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک شود، در شرایطی که هم اکنون حداقل دستمزد با ملحقات آن در نهایت به یک میلیون و پانصد هزار تومان می‌رسد.
دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه بر لزوم ترمیم این فاصله و بهبود وضعیت معیشتی کارگران تاکید کرد و یادآور شد: معتقدم این فاصله یک‌ساله اصلاح نخواهد شد و برای اصلاح آن باید یک برنامه سه یا پنج ساله داشته باشیم، اما باید به این برنامه پایبند باشیم و هر سال دوباره شاهد چالش و مشکل برای افزایش دستمزد کارگران نباشیم.
علی‌بیگی در پاسخ به این پرسش که آیا این افزایش دستمزد باعث ایجاد تورم و یا ورشکستگی کارفرمایان نخواهد شد، اظهار کرد: چندین سال است به خاطر تورم‌زایی و یا تعدیل نیروی کارگران اصلاح فاصله دستمزد و سبد معیشت خانوارهای کارگری انجام نشده و اکنون به این وضعیت رسیده‌ایم.
وی عنوان کرد: به هر حال افزایش دستمزد مانند یک عمل جراحی است که ممکن است پیامدهایی داشته باشد و باید تا حدودی آن را بپذیریم.
رئیس کانون عالی شوراهای کار سراسر کشور با بیان اینکه وضعیت معیشتی بسیاری از حدود ۱۳ میلیون کارگر کشور اکنون در شرایط بحرانی است، خاطرنشان کرد: قبلاً کارگران در شرایط دشواری زندگی می‌کردند، اما اکنون به وضعیت بحرانی رسیده‌اند و باید تصمیم درستی برای وضعیت معیشت آنها اتخاذ شود.
علی‌بیگی گفت: تقاضا داریم شورای عالی کار یک تصمیم ملی برای وضعیت معیشت همه کارگران اتخاذ کند که مورد اجماع همه شرکای اجتماعی باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای باید حداقل دستمزد کارگران را به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان نزدیک کنیم

  • ح
    حسین
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۵۳
    خدایا خودت کمک کن. انشاالله افزایش داشته باشه. واقعا با این حقوق، نمیتونم خرج زندگی را تامین کنم. واقعا توی شرایط بدی هستم. نه فقط من، خیلی ها دیگه. ای کاش بیشتر به فکر کارگر بودن. کسی که بیشتر زحمت میکشه و بیشتر حقش ضایع میشه. خدایا خودت درست کن.

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ