بالغ بر۲۷هزارنفرنیروی انسانی درمقطع متوسطه نظری کشورمورد نیازاست

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش گفت: با استقرار پایه دوازدهم تحصیلی به ۲۷ هزار و ۱۵۰ نفر نیروی انسانی در مقطع متوسطه نظری نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سلطانیان امروز یکشنبه در سومین جشن بزرگ تلاش و تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان افتخارآفرین استان که در سنندج برگزار شد، گفت: کردستان علی رغم محدودیت هایی که در فضا، تجهیزات و نیروی انسانی دارد با تدبیر و تلاش همکاران حوزه آموزش و پرورش در مسیر پیشرفت قرار گرفته و شاخص های آموزشی آن نشان از توفیقات مدیریتی استان است.
وی به عوامل تاثیرگذار در انجام کار کیفیت بخشی و طرح و برنامه موفق اشاره کرد و اظهارداشت: اجرای برنامه کیفیت بخشی نیاز به باور و بصیرت مجریان و دست اندرکاران آن دارد.
وی ارتقای صلاحیت های علمی مجریان را از دیگر عوامل موثر در اجرای برنامه کیفیت بخشی خواند و بیان کرد: در سه سال گذشته استان کردستان در حوزه ارتقای صلاحیت نیروی انسانی جزو استان های برتر بوده است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: هرچقدر نیروی انسانی کارآمدتر باشند بی شک عملکرد بهتری خواهند داشت.
سلطانیان عامل سوم را ایجاد بسترهای لازم برای انجام فعالیت های کیفیت بخشی ذکر کرد و افزود: این عوامل منجر به ارتقای کیفیت خواهد شد و همه ما در ارتقای این فرایندها باید همت کنیم.
وی بیان کرد: بعد از ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذرماه سال ۹۰ ساختار آموزش و پرورش تغییر کرد و امسال هم با استقرار پایه دوازدهم ساختار نظام جدید به طور کامل شکل می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازدهم مستقر می شود، بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان در این مقطع به ۲۷ هزار و ۱۵۰ نفر نیروی انسانی در مقطع متوسطه نظری با کامل شدن این ساختار آموزشی نیازمند هستیم.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمرکز این وزارت خانه بر پایه دوازدهم است، افزود: از اواخر هفته آینده آموزش مربیان در سراسر کشور برای تدریس در مقطع دوازدهم آغاز خواهد شد.
سلطانیان تخصیص منابع و امکانات به این پایه را از اولویت های آموزش و پرورش ذکر کرد و اظهارداشت: در دوره متوسطه مسئله اساسی و اولین اقدام موثر توزیع متوازن و هدایت درست تحصیلی دانش اموزان است.
وی بیان کرد: در مهار رشته تجربی کردستان جزو استان های موفق بود و توانست میزان ۵۰.۸۹ درصد دانش آموزان در رشته تجربی را به ۴۴.۴۵ درصد در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ کاهش دهد.
وی عنوان کرد: در کردستان باید به رشته ریاضی فیزیک توجه شود چراکه پوشش این رشته در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، ۱۰.۶۵ درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ