ایجاد 3 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته و در صورت تخصیص اعتبارات لازم سه هزار شغل برای مددجویان این نهاد ایجاد می شود که این تعداد بیش از اشتغال فراهم شده در سال گذشته است.

هدایت صفری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس طی سه ماهه امسال 250شغل به مبلغ 37 میلیارد و 860میلیون ریال به تعداد 89 طرح به مبلغ 12 میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات کمیته امداد برای مددجویان این نهاد فراهم شده است.
وی اظهار کرد: اشتغال ایجاد شده به تعداد 161 طرح به مبلغ 24 میلیارد و 960 میلیون ریال از محل اعتبارات این نهاد در استان اجرایی شده که به تفکیک 11 طرح کشاورزی، 118 طرح دامپروری،32 طرح صنایع دستی،18 طرح صنعتی و 70 طرح خدماتی را شامل می شود.
صفری خاطر نشان کرد: این نهاد تلاش دارد با توجه به هدف گذاری انجام گرفته در سال جاری برای تعداد بیشتری از گروههای هدف شغل ایجاد کند و در واقع به توانمندی خود کفایی لازم برسند.
این در حالی است سال گذشته بیش از2 هزارو 683 فرصت شغلی با سرمایه‌گذاری بیش از 374 میلیارد و 140 میلیون ریال (37 میلیارد و 414 میلیون تومان) برای مددجویان این نهاد ایجادشد که تحقق 113 درصدی برنامه را به دنبال داشت.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی ها،طرح‌های اشتغال تولید محور با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب بر اساس مهارت و علاقه‌مندی گروه های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد برای جامعه هدف این نهاد در سال جدید ایجاد می شود.
این مسئول ادامه داد: این نهاد توانست در سه ماهه امسال برای 6 نفر از مددجویان این نهاد در حوزه کاریابی از بسته های تشویقی حق الزحمه کاریابی و بسته تشویقی حق کار فرما استفاده کنندکه تداوم این روند تاثیر بسزایی در جذب بیشتر آنان خواهد داشت.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان خاطر نشان کرد: طی مدت یاد شده 122 نفر از گروههای هدف نیز به مدت 876 ساعت با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا گرفتند که از این تعداد 73 نفر آن در مناطق غیرمحروم و 49نفر در مناطق محروم بوده که در پایداری سازی و توسعه بسیار اثر گذار است.
به گزارش ایرنا،هم اکنون 24 هزار و 647خانوار با جمعیت 42 هزار و 373 نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 18هزار سالمند، سه هزار و 453 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ