ایجاد ۹ هزار و ۹۸۰ فرصت شغلی برای مددجویان قزوینی

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قزوین گفت: در سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات به جامعه هدف، ۹ هزار و ۹۸۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

سید مرتضی دهقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد این فرصت های شغلی در قزوین صرف شده است.
وی اضافه کرد: در سال ۹۷ بیشترین فرصت اشتغال به ترتیب در بخش های دامداری، خدمات، اجرای طرح‌های کشاورزی و سپس صنایع دستی و شیلات بود.
دهقانی، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را از راهکارهای مهم این نهاد برای کاهش مسائل و مشکلات اقشار آسیب پذیر و توانمندسازی آنان دانست و ادامه داد: تسهیلات یاد شده به صورت قرض الحسنه در اختیار مددجویان تحت پوشش قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت پس از استعدادسنجی و ارائه آموزش های لازم از شرایط دریافت تسهیلات بهره مند می شوند، اظهار داشت: این تسهیلات برای ایجاد اشتغال و بسترسازی استقلال معیشتی مددجویان پرداخت شده است.
دهقانی اظهار داشت: از سال ۹۵ تا پایان سال ۹۷ همچنین۱۱ هزار و ۷۷۶ نفر در کارگاه های آموزشی کمیته امداد که عمدتا صنایع دستی است شرکت کرده اند که از این تعداد هفت هزار و ۳۷۸ نفر از آموزش گیران زنان بوده اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قزوین افزود: نگاه کمیته امداد در راستای فقر زدایی، بیشتر متمرکز بر روستاها و مناطق محروم است به گونه ای که ۱۵ هزار و ۱۴۰ خانور تحت پوشش، ساکن روستاها و ۱۳ هزار و ۹۹۶خانوار ساکن شهرها هستند.
در حال حاضر بیش از ۲۹ هزار خانوار در قزوین تحت حمایت کمیته امداد هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ