ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی امسال برای مددجویان کردستانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال ۶ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان و مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد می‌شود.

فرشید جهان بین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی در استان یک هزار و ۴۱۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه ۸۳۸ میلیارد ریال از این میزان اعتبار از منبع تسهیلات بخش اشتغال پایدار روستایی ویژه نهادهای حمایتی تامین می شود، افزود: این تسهیلات در شهرستان های مرزی سقز، بانه، مریوان و سروآباد با کارمزد چهاردرصد و سایر شهرستان ها با کارمزد ۶ درصد پرداخت می شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تاکید کرد: ۳۹۰ میلیارد ریال از این میزان نیز تسهیلات قرض الحسنه به عاملیت ۱۲ بانک است که بیشترین سهم در اختیار بانک ملی ایران قرار دارد.
جهان بین یادآور شد: ۱۸۸ میلیارد ریال از این تسهیلات نیز از محل منابع امدادی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، کمک دولت و باز دریافت اقساط است که به حوزه اشتغال کمیته امداد کردستان اختصاص پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در سال جاری با افزایش ۲ برابری روبرو است، گفت: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در استان کارسازی شد که ۶۹۰ میلیارد ریال آن را توانستیم جذب کنیم.
وی اضافه کرد: سال گذشته سهمیه کمیته امداد امام (ره) کردستان ایجاد چهار هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در رشته های مختلف بود که سه هزار و ۷۷۰ مورد آن محقق شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار داشت: از اول سال جاری تا پایان خرداد برای ۳۸۶ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد شغل ایجاد شده است.
جهان بین افزود: بیش از هشت درصد اشتغال های ایجاد شده برای این افراد در حوزه مشاغل خانگی و ۹۲ درصد نیز در قالب کسب و کارهای خُرد بوده است.
وی با بیان اینکه برای ایجاد این میزان شغل، ۷۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال هزینه شد، یادآور شد: ۳۴ درصد از این میزان تسهیلات از محل صندوق امداد ولایت و ۶۶ درصد نیز از اعتبارات بانک های عامل تامین و پرداخت گردید.
بیش از ۶۰ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.
حدود هفت هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد را کودکان یتیم زیر ۱۵ سال تشکیل می دهند که توسط ۱۳ هزار و ۳۵۰ حامی حمایت می شوند.

منبع: ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ