ایجاد ۴۵۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از ایجاد چهار هزارو ۵۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی تا پایان امسال خبر داد.

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، ایجاد اشتغال پایدار را از فعالیت‌های راهبردی کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برشمرد و اظهار داشت: کمیته امداد در حوزه اشتغال توانسته به شیوه مطلوبی فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان یک دستگاه حمایتی می‌تواند نقش موثری در بحث اشتغال‌های خرد به ویژه برای افراد محروم داشته باشد، بیان داشت: طی شش ماه نخست امسال ۶۸۵ طرح اشتغال برای مددجویان متقاضی شغل، ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه برای راه‌اندازی این طرح‌ها ۱۱۸ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان مستعد اشتغال پرداخت شده است، مطرح کرد: از این تعداد ۲۷۳ طرح از محل صندوق اشتغال نیازمندان به مبلغ ۴۲ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال، و ۴۱۲ طرح از محل صندوق قرض‌الحسنه بانکی با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال بوده است.

سلم‌‌آبادی به تشریح ۶۸۵ شغل ایجاد شده پرداخت و گفت: از این تعداد طرح ۲۴۰ مورد با ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات در مناطق شهری و ۴۴۵ طرح با ۷۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال تسهیلات در مناطق روستایی اجرا شده است.

وی از ایجاد چهار هزارو ۵۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد خراسان‌جنوبی تا پایان امسال خبر داد و توضیح داد: امسال ۱۰۴ میلیارد تومان مجموع منابع مالی برای اشتغال در شهر و روستا درنظر گرفته شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این میزان منابع ۲۶ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶، ۱۳ میلیارد تومان از محل صندوق ولایت امداد و ۶۵ میلیارد تومان از محل اشتغال روستایی است، اضافه کرد: وضعیت منابع اعتباری کمیته امداد استان در حوزه اشتغال با احتساب اشتغال روستایی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

سلم‌آبادی آموزش، ایجاد اشتغال، نظارت بر طرح‌ها و پایداری‌سازی مشاغل را جزو فرآیندهای اشتغال مددجویان کمیته امداد عنوان کرد و گفت: طی شش ماه نخست امسال یک هزار و ۴۹۵ نفر با اعتبار یک میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ