ایجاد ۴۰ هزار شغل طی ۲ سال گذشته در گلستان

استاندار گلستان با بیان این که در دو سال گذشته ۴۰ هزار شغل در گلستان ایجاد شده، از افتتاح و کلنگ زنی دو هزار و ۸۰۰ پروژه در استان طی دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمناف هاشمی ظهر جمعه در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) که در مصلی گرگان برگزار شد، اظهارکرد: انقلاب اسلامی تفاوت زیادی با سایر انقلاب های دنیا دارد؛ این انقلاب برای جابه جایی قدرت نبود و نیست بلکه پیروزی خون بر شمشمیر و انقلاب مستضعفین علیه مستکبران است.
وی افزود: امروز ۴۰ سالگی انقلاب را جشن می گیریم در حالی که سختی ها و دشمنی های زیادی را تحمل کردیم، جنگ هشت ساله ای را تحمل کرد که جنگ ۵۰ کشور علیه ملت ایران بود.
هاشمی ادامه داد: ما موظف هستیم قدردان و شکرگزار همه این مجاهدت ها باشیم و امروز خود را با قبل از انقلاب و کشورهای همسایه مقایسه کنیم. پیشرفت های حوزه نظامی، تسلیحاتی، وحدت اقوام، ولایت پذیری از رهبر معظم انقلاب، همدلی بین قوا همه از برکات انقلاب اسلامی است.
وی گفت: ایثارگری های دوران دفاع مقدس نباید برای نسل های بعدی به فراموشی سپرده شود. زمانی بسیاری از افراد عمر خود را بدون چشم داشتی در جنگ سپری کردند تا امروز انقلاب اسلامی، تبدیل به درخت تناوری شود که دشمنان از آن نگران شود.
هاشمی بیان کرد: هرچند مشکلات و سختی ها همچنان وجود دارد، دشمن بیکار ننشسته است و ما مسیر توسعه را در ۴۰ سال گذشته از طریق تحریم، فشارهای اقتصادی و حتی فشار به کشورهای همسو دنبال کرده ایم.
وی تاکید کرد: آمریکا و برخی کشورها فکر می کردند که ما نمی توانیم ۴۰ سالگی را جشن بگیریم اما امروز ملت شریف ایران این ایام را با افتخار جشن می گیرند. چون توانمندی ها ما در حال حاضر با سال ۵۷ متفاوت است.
هاشمی گفت: با این که در شرایط جنگ هستیم در سال ۹۷ بیش از پنج هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی کردیم و این نشان توانمندی این نظام است.
استاندار گلستان اظهار کرد: دشمن از توانمندی ما و قدرت نظامی و البته قدرت انقلاب اسلامی و نقش آفرینی آن در منطقه و جهان داشته باشد، هراسان است؛ موشک هایی که در سپاه و وزارت دفاع تولید می شود موجب نگرانی ابرقدرت هاست.
وی عنوان کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی رخ داد، اتکا به تولید داخل و خودکفایی ار جمله این دستاوردها بود در موضوعات اقتصادی تسلیحاتی و نظامی هم به دلیل جنگ هشت ساله خودکفا شدیم و این جزو افتخارات انقلاب اسلامی است.
دستاوردها انقلاب
هاشمی تصریح کرد: شاید جوانان یادشان نیاید و به واسطه اخبار رسانه های غربی فکر کنند از دنیا فاصله گرفتیم اما در ۴۰ سال گذشته امید به زندگی در جامعه ۲۰ سال رشد کرد.
وی ادامه داد: در عرصه سلامت کمتر از ۳۰ هزار تخت داشتیم الان بیش از ۱۵۰ هزار تخت در کشور داریم، در گلستان هم در سال ۵۷ حدود ۶۰۰ تخت داشتیم که اکنون به حدود ۳ هزار رسیده است.
استاندار گلستان بیان کرد: در سفر اخیر هیات دولت، امنیت استان گلستان را شاهد بودید برنامه ریزی نیروهای نظامی و انتظامی ما بسیار خوب بود که زبانزد در کشور و حتی منطقه شد. برخی از دولت ها این توانایی را ندارند که در کشور خودشان هم حتی اینگونه تردد کنند. این توان امروز در جمهوری اسلامی متفاوت از کشورهای دیگر است.
هاشمی گفت: باید حواسمان باشد مسائل و مشکلات مختصر نباید دامن گیر مردم ضعیف شود. انقلاب ما متعلق به مستضعفان بود و کسانی که سختی ها را تمحل کردند، اصلی ترین دغدغه رهبری و دولت را باید دنبال کنیم. این دغدغه، نیازهای روزمره، رسیدگی و پاسخگویی به امورات مردم، اشتغال جوانان و غیره است.
وی بیان کرد: در دو سال گذشته حدود ۴۰ هزار شغل در استان گلستان ایجاد کردیم اما با همه این تلاش ها در حوزه های مختلف بانکی، اقتصادی و تسهیلاتی مشکلاتی وجود دارد؛ فاصله طبقاتی بین مردم ما زیاد است نباید کسانی را داشته باشیم که شب برای زندگی خود مشکل داشته باشند. همه مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند.
آمریکا و برخی از کشورهای منطقه از ایران هراسان هستند
استاندار گلستان اظهار کرد: آمریکا و برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان از جمهوری اسلامی نگران هستند و این به خاطر پایداری نظام ما است. باید خوشحال باشیم که رئیس جمهور آمریکا دو سال تلاش می کند که می خواهد به دنبا اعلام کند که این برجام برای آمریکا خوب نبود و این نشان دهنده این است که این توافق برای ملت ایران برکت زیادی داشت.
هاشمی بیان کرد: آزادی گروه های سیاسی امروز به واسطه انقلاب اسلامی و به برکت خون شهد است، اگر قرار است در موضوعی انتقاد کنیم باید آگاهانه باشد، آزادی امروز جامعه به دولت اجازه نمی دهد شکاف و افتراقی بین اقوام ایجاد شود این کار دشمن است، ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان ود گفت: در اویل انقلاب حدود ۸۰۰ هزار تن محصول داشتیم اما امروزه حدود پنج میلیون تن از نیاز کشور از استان گلستان تامین می شود و در خیلی از محصولات رتبه های برتر کشور را داریم.
هاشمی خاطرنشان کرد: در سفر قبلی رئیس جمهور به استان قول زهکشی ۲۲ هزار هکتار برای کیفی سازی زمین های کشاورزی داده شده و در این سفر ۵۰ هزار هکتار مصوب شد اما وزیر جهاد قول دادند از منابع داخلی زهکشی ۷۰ هزار هکتار را در دستور کار قرار خواهند داد.
وی با بیان این که در تولیدات دامی، جزو استانی های برتر هستیم و هزار مرغداری داریم، گفت: در زمینه شیلات تولیدات ما نسبت به پنج برابر شده است. اکنون ۲۰ هزار تن تولید داریم در حالی که قبل از این حدود چهار یا پنج هزار تن بود.
رشد ۵۵ درصدی صادرات
هاشمی تصریح کرد: امسال رشد ۵۵ درصدی صادرات را شاهد هستیم و ۳۵۰ میلیون دلار صادرات تا پایان سال خواهیم داشت که در مقایسه با سال ۵۷ حدود ۱۰ برابر رشد داشته است.
وی گفت: هرچند به عنوان نماینده عالی دولت در تامین مواد اولیه مشکلاتی را می بینم اما در همین شرایط سخت دولت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به واحدها تسهیلات پرداخت کرد تا روی پای خود بایستند.
هاشمی تاکید کرد: امسال بیش از ۲۰۰ واحد بومگردی داریم، حدود پنج هتل داشتیم اما اکنون ۲۵ هتل با بیش از پنج هزار تخت اقامتی داریم. این نشان می دهد می تواند این ظرفیت ها بهبود پیدا کند.
وی افزود: سال ۵۷ تعداد روستاهای برق دار ما کم بود الان اکثر روستاهای ما برق دار هستند. در حوزه آب شهری هم نسبت به قبل وضعیت بهتری داریم، قبل از انقلاب در کمتر از ۱۵۰ روستا آب سالم وجود داشت الان حدود ۸۰۰ روستا دسترسی به آب شرب سالم دارند.
هاشمی با بیان این که ۹۴ درصد روستاهای ما امروز گازرسانی شده است و در گذشته این گونه نبود، ادامه داد: امروز ۷۰ مرکز دانشگاهی و بیش از ۹۰ هزار دانشجو داریم.
وی بیان کرد: بالغ بر سه هزار میلیارد تومان تعهد سفر رئیس جمهور بود امیدواریم در دو سال آینده به ثمر بنشیند و همچنین بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه بسته شد که از محل صندوق توسعه ملی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، اعتبارات دستگاه های دولتی و ملی است.
استاندار گلستان گفت: در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و اقتصادی را خواهیم داشت و دو هزار و ۸۰۰ پروژه را با دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری گلستان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ