ایجاد ۳۸۰ شغل پایدار برای مددجویان کمیته امداد قزوین

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین از ایجاد ۳۸۰ مورد شغل پایدار برای مددجویان کمیته امداد استان از ظریق کاریابی ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، «سید مرتضی دهقانی» بیان کرد: موضوع رفع فقر و محرومیت در جامعه مورد توجه و پیگیری دولت های مختلف بوده و هست ولی نمی توان انتظار داشت که حل این مشکل بدون اقدام اساسی و برنامه ریزی شده، محقق شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) براساس هدف گذاری خود برای ایجاد زندگی شرافتمندانه و مبتنی بر توانایی و استعدادهای خانواده های تحت حمایت، ترویج فرهنگ تلاش و کار در بین مددجویان را به عنوان یک ارزش پیگیری می کند.

وی افزود: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) متشکل از افرادی هستند که بخشی دارای مهارت بوده و بخشی فاقد مهارت هستند که افراد دارای مهارت را در قالب معرفی به مراکز تولیدی، کاریابی ها و اعطای تسهیلات اشتغال زایی به سمت توانمندسازی هدایت می کنیم.

دهقانی تصریح کرد: دسته دوم مددجویان که افراد فاقد مهارت اما علاقمند و دارای توانایی برای کسب مهارت هستند را با برنامه های آموزشی به سمت ایجاد اشتغال هدایت می کنیم.

وی تاکید کرد: با اجرای برنامه افتتاح و اختتامیه ۱۷ کارگاه آموزشی در دهه مبارک فجر، ۲۵۰ نفر از مددجویان از این برنامه های آموزشی بهره مند شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: یکی دیگر از سیاست های این نهاد، کاریابی برای جامعه هدف است و با این نگاه، در سال ۹۷ مقرر است در استان در بعد کاریابی ۷۰۰ شغل برای جامعه هدف ایجاد کنیم که تاکنون ۷۱ درصد برنامه در این حوزه تحقق یافته و ۳۸۰ مورد شغل پایدار برای مددجویان تحت حمایت ایجاد کرده ایم.

وی توضیح داد: در میان مددجویان افرادی که توانایی حداقلی به لحاظ مالی و یا شرایط خود اشتغالی نداشته باشند با احراز شرایط لازم برای نصب پنل خورشیدی بر روی پشت بام منزل، برای این امر معرفی شده و هزینه نصب تجهیزات از محل تسهیلات تامین شده و مددجو برای یک سال در پرداخت اقساط تنفس دارد.

دهقانی خاطر نشان کرد: براساس قرارداد منعقده با شرکت توانیر، برق تولیدی در منازل مددجویان تا مدت ۲۰ سال خریداری می شود و اقساط تجهیزات نصب شده از محل فروش برق کسر می شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ