ایجاد ۲۵۰۰ فرصت‌شغلی در لرستان با اجرای طرح‌های اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ایجاد دو هزار و ۵۰۰ فرصت‌شغلی با اجرای طرح‌های اشتغال روستایی در این استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب پیش از ظهر چهارشنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر لرستان با بیان اینکه در هفته تعاون به بهانه ترویج کار جمعی این جشنواره برگزار می شود، اظهار داشت: تعاونی ها کانون های اقتصادی و اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه با بسیج و هدایت ظرفیت های این حوزه مسائل و مشکلات موجود رفع می شوند، گفت: باید فرهنگ تعاون ترویج و اشاعه یابد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه با اطلاع رسانی صورت گرفته ۴۶۱ کارآفرین در این جشنواره شرکت کردند، گفت: در نهایت سه کارآفرین تجلیل می شوند.
آشتاب همچنین با اشاره به شرکت ۵۸۶ تعاونی در این جشواره، بیان داشت: این تعاونی ها در ۲۵ گرایش بودند که در نهایت ۲۱ تعاونی در این جشنواره تجلیل می شوند.
وی، نوآوری، دانش فنی، صادرات، گردش مالی و ... را از جمله شاخص های مدنظر برای انتخاب این تعاونی ها و کارآفرینان برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سهم لرستان در زمینه تسهیلات اشتغال روستایی ۱۲۶ میلیارد تومان بوده است، گفت: تا امروز ۶۹۴ طرح با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، گفت: با اجرای این طرح ها بیش از دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.
آشتاب، تصریح کرد: همچنین سهم استان در اشتغال فراگیر ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بوده که به ۸۴۷ طرح پرداخت شده است و با اجرای این طرح ها حدود سه هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.

منبع : خبرگزاری مهر

 برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ