ایجاد ۲۰۰۰شغل با بهره برداری از پروژه های صنعتی در خمین

فرماندار خمین گفت: هم اکنون در ۱۱۷ واحد صنعتی خمین یک هزار و ۳۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند و با بهره برداری از پروژه های بزرگ صنعتی این شهرستان برای دو هزار نفر شغل ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد طهرانی عصر سه شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در خمین، اظهار کرد: شهرستان خمین دارای یک شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی است و نیاز است در اجرای پروژه زیر ساختی نواحی صنعتی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی آن برنامه ریزی و اقدام شود.
وی تامین برق ناحیه صنعتی خرم دشت از پست ۶۳ کیلو ولت به طول ۲۰ کیلومتر، احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت در شهرستان خمین، تامین آب و تخصیص ۴۰ لیتر بر ثانیه به شهرک و نواحی صنعتی خمین را از نیازهای صنعت خمین عنوان کرد و افزود: تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی نواحی صنعتی توسعه بخش صنعت شهرستان خمین را به دنبال خواهد داشت که نیازمند تامین اعتبار است.
فرماندار خمین بیان کرد: پروژه خط انتقال ۱۰ اینچ گاز به شهرک صنعتی در حال اجرا است و احداث پست ۶۳ کیلوولت ناحیه صنعتی شهید سعیدی مقرر شده است که در مهر ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
طهرانی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی شهرستان خمین، ادامه داد: مهمترین مشکل شهرک گل و گیاه این شهرستان تامین آب مورد نیاز است که برای خرید چاه و تامین آب این شهرک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
وی از طرح های مهم در توسعه شهرستان خمین را طرح گردشگری محور دلیجان - محلات - خمین - شازند که از طرح های مصوب سفر مقام معظم رهبری به شهرستان خمین است، عنوان کرد و افزود: نیاز است در تکمیل و بهره برداری از پروژه محور خمین-شازند در راستای طرح توسعه گردشگری تسریع شود.
فرماندار خمین مهمترین مشکل در طرح های اشتغال روستایی شهرستان خمین را تهیه وثیقه و تغییر کاربری در مناطق روستایی و طرح های کارگاهی عنوان کرد و افزود: با توجه به رقم تخصیصی برای ایجاد اشتغال پایدار شهرستان خمین ۱۳۳ درصد عملکرد ارزیابی شده و می طلبد در جذب اعتبار مورد نیاز، بانک های عامل و کارشناسان در تصویب طرح ها بیشتر تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری مرکزی اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ