ایجاد ۱۷ هزار شغل امسال در استان قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعهد امسال اشتغال در استان ۱۷ هزار شغل است که با کمک دستگاه‌های اجرایی آن را محقق می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بابایی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: تعهد امسال استان ایجاد ۱۷ هزار شغل است که جهاد کشاورزی با ۳۸۴۸ شغل و صنعت با ۷۶۹۳ شغل بیشترین سهم را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: در تسهیلات اشتغال سهم کمیته امداد ۲۶ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان بود که ۱۳ میلیارد تومان پرداخت و سهم بهزیستی شش میلیارد تومان بود که ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است.
بابایی تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی هم سهم استان قزوین ۱۶ میلیارد تومان بود که ۱۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح‌ها پرداخت شد.
وی بیان کرد: یک هزار و ۲۴۹ طرح در بخش مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شد که از این طرح‌ها تعداد ۹۹۲ طرح اجرایی و برای ۱۹۲ نفر شغل ایجاد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار داشت: توجه به بانوان و جوانان در اجرای طرح‌های اشتغال جدی است به طوری که بیش از ۸۳ درصد تسهیلات مشاغل خانگی به بانوان داده شد.
بابایی افزود: در تسهیلات اشتغال فراگیر ۳۱ طرح به بانک‌ها معرفی و ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد و در اشتغال روستایی نیز یک هزار و ۴۵۱ طرح معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.
وی بیان کرد: در حوزه اشتغال روستایی با ۹۲۸ طرح موافقت شد و ۱۵۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به افراد واجد شرایط پرداخت شد.
بابایی گفت: با پرداخت تسهیلات روستایی برای ۴۳۰۰ نفر شغل ایجاد شد.
وی تصریح کرد: مجموع اعتبارات اختصاص داده شده به استان قزوین ۲۷۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۱۵۸ میلیارد آن پرداخت شده است.

منبع : خبرگزاری مهر

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ