ایجاد ۱۴ هزار شغل برای ایثارگران با تسهیلات صندوق اشتغال

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از ایجاد شغل برای ۱۴ هزار نفر از ایثارگران با استفاده از تسهیلات این صندوق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ریاحی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به تاریخچه تاسیس صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: این صندوق بر اساس ماده ۳۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد و کار خود را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرد. هیئت امنای این صندوق نیز متشکل از وزرای «امور اقتصادی و دارایی»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان برنامه‌وبودجه، رییس بانک مرکزی و یکی از نخبگان شاهد و ایثارگر است.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با اشاره به تخصیص یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: تاکنون ۱۴ هزار نفر از ایثارگران عزیز با دریافت تسهیلات شاغل شده‌اند.
وی در خصوص نحوه دریافت وام توسط ایثارگران گفت: ایثارگران عزیز می‌توانند برای دریافت وام به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده خود مراجعه کنند و ضمن ارائه طرح‌های خود، مشاوره و آموزش‌های لازم را دریافت کنند و پس از تصویب طرح، پرونده این عزیزان به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ارسال می‌شود و ایثارگران در این مرحله ظرف مدت یک روز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.
ریاحی افزود: حدود ۷۵۰ میلیارد تومان از تسهیلات پیش‌بینی شده مربوط به وام‌های روستایی است و ایثارگران برای دریافت این وام می‌توانند درخواست خود را در سامانه «کارا» ثبت کنند و به‌صورت متوسط ۵۰ میلیون تومان وام با نرخ ۶ درصد سود دریافت کنند و سقف این وام برای طرح‌های ملی ۱۵ میلیارد تومان است. تاکنون حدود ۱۸ هزار مورد ثبت‌نام توسط ایثارگران در سامانه کارا انجام شده و حدود ۶ هزار نفر در این بخش به بانک‌ها معرفی شده‌اند و در حال دریافت تسهیلات هستند.
وی با بیان اینکه ۱۵ درصد از منابع صندوق توسعه ملی نیز مربوط به صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، است گفت: وام‌های مربوط به این بخش تنها به افراد حقیقی تخصیص می‌یابد و در حال پیگیری برای اختصاص این وام‌ها به افراد حقوقی نیز هستیم تا ایثارگران از طریق ثبت شرکت نیز بتوانند این وام را دریافت کنند.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با بیان اینکه ۱۰ درصد وام‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها مربوط به ایثارگران است، افزود: به دنبال وارد شدن این موضوع در بودجه سالانه هستیم تا تمام این تسهیلات امکان تخصیص داشته باشند.
وی افزود: بانک‌های ملی، کشاورزی، پست بانک، سپه، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بانک‌هایی هستند که ایثارگران از طرف صندوق به آن‌ها معرفی می‌شوند و همکاری خوبی با ما دارند که از این همکاری‌ها تشکر می‌کنیم.
ریاحی در خصوص مشمولین دریافت تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: در حال حاضر طبق اساسنامه همسر، پدر و مادر گرامی شهیدان، جانبازان عزیز و همسر و فرزندان آن‌ها و آزادگان سرافراز و همسر و فرزندان آن‌ها می‌توانند این وام را دریافت کنند و در حال پیگیری برای اختصاص این تسهیلات به خواهر و برادر شهدا نیز هستیم.
وی با تاکید بر حمایت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از ایجاد اشتغال برای ایثارگران، گفت: دریافت وام به منزله پایان ارتباط ما با ایثارگران نیست و این عزیزان برای ورود به بازار نیز مورد حمایت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران قرار دارند. یکی از این حمایت‌ها ایجاد زمینه فروش محصولات ایثارگران و همچنین حضور ایثارگران در نمایشگاه‌های محصولات است و آمادگی داریم حتی این عزیزان را برای شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور نیز حمایت کنیم.
مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در پایان با اشاره به در نظر گرفتن مبلغی بلاعوض به‌عنوان حمایت از ایثارگران دارای شرایط سخت گفت: درصورتی‌که ایثارگران از نظر مالی دچار مشکل باشند، برای ایجاد اشتغال مبلغی را به‌صورت بلاعوض دریافت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ