ایجاد ۱۴۲۰۲ شغل طی سال جاری در قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: بر اساس سند توسعه اشتغال، امسال ۱۴ هزار و ۲۰۲ شغل جدید در این استان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، مصطفی کاویانی روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، افزود: بر اساس سند توسعه اشتغال و دستور استاندار، پیش بینی می شود حداقل نرخ بیکاری در سال جاری ۹.۹ درصد و تعداد بیکاران نیز ۳۹ هزار و ۷۰۲ تن باشد.
در سند سرمایه گذاری، تولید و اشتغال وظایف دستگاه های مختلف به صورت مشخص تدوین شده است و بر اساس آن باید با همکاری بخش دولتی قم و بخش خصوصی ۱۴ هزار و ۸۱۰ شغل با اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار و ۴۳ میلیارد ریال در سال ۹۷ ایجاد شود.
وی اضافه کرد: در سال ۹۵، نرخ بیکاری در قم ۱۱.۲ درصد معادل ۴۲ هزار و ۶۶ تن بود و تعداد شاغلان نیز ۳۳۳ هزار تن و تعداد شاغلان جدید پنج هزار و ۲۲۴ تن برآورد شده است.
وی ادامه داد: تعداد شاغلان در سال ۹۶، به ۳۴۷ هزار و ۱۷۵ تن افزایش پیدا کرده که ۱۴ هزار و ۶۸ تن اشتغال جدید می باشد.
کاویانی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد بیکاران ۴۲ هزار و ۳۹۲ تن بود و نرخ بیکاری نیز از ۱۱.۲ درصد در سال ۹۵ به ۱۰.۹ درصد کاهش یافت.
وی گفت: سال گذشته سهمیه قم در تسهیلات اشتغال ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال بود که یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و در نهایت طرح های اشتغالزا به مبلغ ۱۲۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شد.
وی افزود: در بخش مشاغل خانگی ۱۶۰ میلیارد ریال ابلاغ و ۹۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که ۹۳ میلیارد ریال به بانک ها معرفی و ۶۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دریافت تسهیلات در بخش مشاغل روستایی نیز سهم استان قم ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال بود که ۷۱۰ میلیارد ریال ابلاغ و ۳۵۳ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.
وی ادامه داد: طرح های اشتغال به مبلغ ۵۵۸ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی و در نهایت ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل روند سختی که بانک ها در پرداخت تسهیلات در بخش روستایی در استان اعمال می نمایند، قم از این لحاظ رتبه آخر را در کشور داراست.
دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و سازمان هایی از جمله صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی کشاورزی، جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملکرد برنامه های خود را ارائه دادند.

منبع:خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ