ایجاد ۱۲۴۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد کردستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از اول فروردین تا پایان مهر امسال برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان یک هزار و ۲۴۰ شغل ایجاد شده است.

فرشید جهان بین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد شغل با جذب ۳۳۰ میلیارد ریال از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این بخش در سال جاری ایجاد شده است.
وی افزود: از این میزان تسهیلات، ۷۰ میلیارد ریال از محل صندوق اشتغال نیازمندان امداد، ۱۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق اشتغال پایدار روستایی و ۱۶۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات قرض الحسنه بانک های عامل تامین و پرداخت شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان با بیان اینکه امسال در مجموع یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پایدار مددجویان این نهاد اختصاص یافته است، تاکید کرد: از این میزان، ۲۷ درصد سهم بانک های عامل، ۶۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی و ۱۳ درصد نیز سهم منابع داخلی امداد است.
وی تعامل و همکاری بانک های عامل در این زمینه را مطلوب اعلام کرد و یادآور شد: از اول امسال تا پایان مهر ماه بانک های عامل ۸۵ درصد سهمیه تخصیص داده شده را به امداد ابلاغ کرده اند.
جهان بین اضافه کرد: همچنین با وجود تمام محدودیت ها، در این مدت، حدود ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق ایجاد اشتغال پایدار روستایی، جذب و به مددجویان واجد شرایط اعطا شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: با بهره گیری از کارشناسان فنی اشتغال و با استفاده از سامانه نظارتی هوشمند به صورت مستمر از تمام طرح های اشتغالزایی ایجاد شده، بازدید و از آسیب ها و لغزش های احتمالی جلوگیری می شود.
وی اظهار داشت: در این مدت، یک هزار و ۲۰۶ نفر از مددجویان و یا فرزندان خانواده های زیر پوشش این نهاد در دوره های مهارت آموزی بازار محور شرکت کردند.
جهان بین یادآور شد: همچنین ۵۴ نفر از فرزندان مددجویان زیر پوشش این نهاد از طریق کاریابی وارد بازار کار شدند ضمن اینکه تعدادی از آنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز قرار گرفته اند.
بیش از ۶۰ هزار خانوار کردستانی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و از خدمات و حمایت های این نهاد در استان بهره مند می شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ