ایجاد کمیته امداد سمنان ۳۴۲ شغل برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۳۴۲ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان با اختصاص بیش از ۶۳ میلیارد ریال در نیمسال اول ۹۷ ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، سید جواد رضوی روز یکشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات کمیته امداد استان سمنان، افزود: این طرح‌ های اشتغال برای ۱۵۲ نفر از زنان و ۱۹۰ نفر از مردان مددجوی جویای کار ایجاد شد.
وی با بیان این که این تعداد طرح‌های اشتغال با هزینه کرد ۶۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال ایجاد شد، ابراز داشت: در این زمینه ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از منابع قرض‌ الحسنه امداد ولایت و بیش از ۳۴ میلیارد ریال از منابع بانکی جذب‌ شد.
رضوی، عمده مشاغل ایجاد شده را ۱۹۷ طرح در حوزه خدمات، ۹۲ طرح در حوزه دامپروری، ۳۲ طرح در حوزه صنایع‌دستی، دو طرح در حوزه شیلات، ۱۵ طرح در حوزه کشاورزی، و چهار طرح در حوزه صنعت و معدن اجرا شد.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان، به نظارت مستمر بر سه هزار و ۴۳۴ طرح اشتغال اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲ هزار و ۹۲۰ نظارت بر طرح‌های اشتغال در حال اجرا انجام‌ شد.
وی با بیان اینکه ۵۵ درصد از مددجویان استان سمنان زن سرپرست خانوار هستند، تصریح کرد: ۴۵ درصد از مددجویان ساکن روستاها و ۶۰۸ خانوار زندانی در استان سمنان تحت پوشش کمیته امداد هستند.
رضوی گفت: ۴۷۰ دانشجو و ۱۳ هزار خانوار مددجوی نیز تحت پوشش این نهاد هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری ۳۱ واحد مسکن در دو بخش روستایی برای مددجویان خریداری ‌شد، افزود: ۱۶۶ واحد مسکن در این مدت مقاوم سازی و بهسازی شده است.
رضوی، میزان زکات پیش ‌بینی ‌شده امسال را ۹۲ میلیارد ریال برشمرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۹ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال مودیان استان سمنان زکات پرداخت کردند که ۸۷ درصد تعهد این نهاد محقق شد.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به روش های نوین در پرداخت صدقه، خاطرنشان کرد: درآمد صدقات کمیته امداد استان سمنان در ۶ ماهه نخست ۹۷ به میزان ۲۱ میلیارد ریال بود.
به گفته وی، تعهد کمیته امداد تا پایان سال ۹۷ در جمع آوری صدقات ۴۸ میلیارد ریال است.
وی ابراز داشت: نسبت به ۶ ماه سال ۹۶ تمام کمک های مردمی به کمیته امداد در نیمسال اول ۹۷ حدود ۲ برابر شده است.
رضوی، بر ضرورت مشارکت مردمی در حمایت و دستگیری از نیازمندان تاکید و بیان کرد: سال گذشته ۳۰ مرکز نیکوکاری در استان سمنان فعالیت داشتند که این مراکز در سال جاری به ۵۰ مرکز نیکوکاری افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اظهار داشت: تا کنون ۶۴ درصد تعهد این نهاد معادل ۶۰ میلیارد ریال در طرح های اکرام، محسنین و شفا محقق شد.
به گزارش ایرنا، ۲۱ هزار و ۲۱۰ نفر معادل سه درصد از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد هشت هزار و ۶۰۰ خانوار در قالب ۱۳ هزار و ۶۴۰ نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ