ایجاد کسب و کار با حمایت از مشاغل خانگی اولویت حوزه بانوان است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: کسب و کار و حمایت از مشاغل خانگی و صندوق خرد زنان به‌عنوان اولویت‌های حوزه بانوان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، نازنین شیبانی ظهر امروز در نشست منطقه‌ای حوزه بانوان و خانواده شرق استان در شهرستان رودان از بحث کسب و کار و حمایت از مشاغل خانگی و صندوق خرد زنان به عنوان اولویت‌های حوزه بانوان یاد کرد و اظهار داشت: این موضوعات به‌طور پژوهشی و عملی در سطح استان هرمزگان درحال بررسی و پیگیری است.

وی افزود: باید به تناسب ظرفیت‌های بانوان در هر شهرستان، نیازسنجی کرد و با راه‌اندازی مراکز تولیدی صنایع‌دستی و کمک به بهبود وضعیت صندوق خرد زنان برای حوزه بانوان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، خواستار شکل‌گیری سمن‌ها در بخش بانوان شد و تصریح‌کرد: سازمان‌های مردم نهاد کمک شایانی را در کاهش مشکلات و ایجاد فضاها رشد و پیشرفت می‌کنند.

شیبانی از اجرای طرح خانه توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده در مرکز استان خبر داد و گفت: توانمندسازی بانوان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اشتغال و اقتصاد از رویکردهای آن است و باید در شهرستان‌های نیز شکل بگیرد.

وی بیان داشت: درحال حاضر، تولید صنایع‌دستی از سوی بانوان در استان رونق خوبی گرفته و باید ساختار آموزش صنایع‌دستی به مدارس، مساجد و محله‌ها به منظور حرفه‌آموزی بانوان و دختران نوجوان و جوان سوق داده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در ادامه به برخی از ناهنجاری‌ها در بین بانوان و نسل جوان جامعه اشاره کرد و گفت: بهبودبخشیدن به نشاط اجتماعی با برپایی برنامه‌های فرهنگی و هنری میسر می‌شود و از ناهنجاری‌ها جلوگیری خواهد کرد.

شیبانی، راه‌اندازی بازارچه ویژه بانوان در شهرستان‌ها را مهم‌ترین رکن برای کمک به اشتغال بانوان دانست و تاکیدکرد: تحقق این امر موجب حمایت از اشتغال و رونق اقتصادی بانوان و خانواده‌ها خواهد شد.

نگاه ویژه‌ای به استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی خواهیم داشت

مصطفی غلامپور فرماندار رودان نیز در این نشست اظهار داشت: در جامعه اسلامی بانوان نقش بسزایی در شکل‌گیری آینده دارند و قطعا این بانوان هستند که خانواده و جامعه را به شکوفایی می‌رسانند.

وی افزود: حرکت در حوزه بانوان باید با شناخت از نقاط قوت و چالش‌های موجود آغاز شود.

فرماندار رودان تصریح کرد: ورود به بخش بانوان نیازمند تدوین طرح و برنامه همراه با ایجاد یک فضای گفتمان برای استفاده از راهکارها و فرصت‌ها است.

غلامپور با اشاره به اینکه اقتصاد، اشتغال و آموزش مهم‌ترین اولویت‌ها در حوزه بانوان محسوب می‌شود اظهار داشت: باید برای توانمندسازی بانوان در بخش‌های مختلف از جمله ظرفیت‌های آنها در صنایع دستی، گردشگری تلاش شود.

وی، موفقیت بانوان در بخش‌های مختلف را نیازمند یک ائتلاف و کار گروهی دانست و گفت: قطعا بانوان در کنار یکدیگر می‌توانند دست به کارهای بزرگ بزنند.

فرماندار رودان خواستار مشارکت بانوان حوزه شرق هرمزگان برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود شد و گفت: اگر بانوان تمامی شهرستان‌ها در شرق هرمزگان برای نشان دادن توانمندی خود در کنار یکدیگر قرار بگیرند تحول عظیمی با مشارکت خیل عظیمی از بانوان در این بخش حاصل خواهد شد.

غلامپور از تشکیل شورای سیاست‌گذاری بانوان در شهرستان رودان خبر داد و بیان داشت: برای برنامه‌ریزی در حوزه بانوان شهرستان با استفاده از افراد نخبه و توانمند منطقه برای پیشرفت و رشد بانوان تلاش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۸ دهیار و ۳۰ شورای اسلامی در شهرستان رودان از میان بانوان انتخاب شده‌اند و قطعا نگاه ویژه‌ای به استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی خواهیم داشت.

فرماندار رودان در پایان اضافه‌کرد: در حال حاضر، نرخ مشارکت اجتماعی بانوان شهرستان در برنامه‌های مختلف به ۳۴ درصد رسیده و این نشان‌دهنده توانمندی این قشر در حوزه‌های مختلف است.

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ