ایجاد چهارهزار اشتغال در حوزه ict اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: ایجاد چهار هزار اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات(ict) استان برای یک دوره سه ساله در قالب طرح تکاپو فراهم شده است.

بهروز رزمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق این تعداد اشتغال در استان ۲۴ تفاهمنامه بین شرکت های ملی و استانداری اردبیل در قالب ۵۵ طرح با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال امضا شده است.
وی اظهار کرد: طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) طرح قابل اجرا مابین وزارت کار و وزارت ارتباطات است که استان اردبیل اخیرا در لیست کشوری آن قرار گرفت و این امتیاز خوبی برای استان در ارتباط با اشتغالزایی در حوزه ict محسوب می شود.
وی در باره احداث مجتمع ict اردبیل بیان کرد: مجتمع ict این استان با ۱۶۰ میلیارد ریال در دست احداث است و پیش بینی شده تا ۲سال آینده به بهره برداری برسد.
وی گفت: اعتبارات لازم برای اجرای تسریع عملیات اجرایی این طرح تخصیص یافته و در موعد مقرر بهره برداری خواهد شد.
رزمی با اشاره به افزایش طرح های ارتباطات ، فناوری و اطلاعات در سال های اخیر افزود: در حال حاضر ۷۷۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها در استان سرمایه گذاری شده که با بهره برداری از آنها تحول بزرگی در حوزه ارتباطات و فناوری استان ایجاد خواهد شد .
وی درباره خدمات انجام شده در ارتباط با اینترنت پرسرعت در روستاها بیان کرد: در حال حاضر ۸۳۰ روستای استان از اینترنت پرسرعت بهره مند هستند و تا پایان سال جاری ۵۳۰ روستای دیگر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.
امسال در استان اردبیل ایجاد اشتغال ۲۰ هزار نفر در حوزه های مختلف پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ