ایجاد هزار شغل با اجرای طرح‌های اشتغال روستایی در اراک

۱ نظر

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال روستایی در شهرستان اراک هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد تقی آبائی در در اولین جلسه شورای اداری شهرستان اراک در سال ۹۷ با اشاره به اینکه نامگذاری‌های انجام شده برای سال‌های اخیر و سال ۹۷ نشان از دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه تولید و اشتغال کشور است، عنوان کرد: در سال ۹۶ برنامه اشتغال فراگیر در فرماندهی اقتصادی مقاومتی کشور حول پنج محور اساسی مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ادارات و سازمان‌های تابعه در امر اشتغال درگیری مستقیم ندارند بلکه مباحث سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی را دنبال می‌کند، بیان کرد: در حوزه اشتغال فراگیر ۹۷۱ هزار شغل تعریف شده است که بخشی از کار در سال ۱۳۹۶ کلید خورد و روند اجرایی آن به سال ۱۳۹۷ منتقل شد و لازم است در این راستا دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا برنامه‌ها در پایان سال به تولید شغل منتهی شود.
آبائی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی صرفا به معنای خرید نیست بلکه باید از هرآنچه که در کشور تولید می‌شود حمایت کرد، تصریح کرد: برای طرح اشتغال فراگیر ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظرگرفته شده است که سهم استان مرکزی در این راستا ۲۹۱ میلیارد تومان است که متقاضیان در رسته‌های مختلف می‌توانند درخواست خود را در سامانه کارا مطرح و ثبت‌نام کنند و تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد توسط هشت بانک عامل طبق شرایط و ضوابط بانکی پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: از سهمیه استان مرکزی تاکنون ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است که اگر تا پایان تیرماه این رقم محقق شود ۵۰ درصد دیگر تخصیص می‌یابد و برای جذب مجدد تسهیلات باید کار جهادی صورت گیرد.
آبائی سهم اراک از این میزان تسهیلات تخصیص یافته را ۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۲۱ طرح به ارزش ۷۲ میلیارد تومان در کمیته فنی شهرستان مصوب و به بانک‌ها معرفی شده است که تحقق این طرح‌ها هزار فرصت‌ شغلی را در اراک ایجاد خواهد کرد و امید است تا پایان خرداد این طرح‌ها و روند مخالفت و موافقت آن توسط سه بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک انجام شود.
وی در خصوص طرح اشتغال پایدار روستایی نیز عنوان کرد: این طرح در سابقه ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی بی‌مانند است چراکه تسهیلات با کمترین نرخ سود به روستاییان و سرمایه‌گذاران روستایی تعلق می‌گیرد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یافت و در کنار آن بانک‌ها نیز معادل این رقم را اختصاص دارند که در مجموع ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان سرمایه‌گذاری در روستاها و روستاییان در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ارائه می‌شود.
وی نرخ سرمایه‌گذاری سرمایه ثابت را ۶ درصد با بازه زمانی ۹ ساله پرداخت و سرمایه در گردش با نرخ ۱۸ درصد دانست و گفت: در سال گذشته ۲ نوع تسهیلات دیگر نیز در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان امداد و بهزیستی به مبلغ ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در امر مشاغل خانگی نیز ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.
آبائی با بیان اینکه از ۲۹۱ میلیارد تومان سهم استان مرکزی تاکنون ۴۴ میلیارد تومان طرح و متقاضی به بانک معرفی شده است، تصریح کرد: ۳۰ درصد تسهیلات روستایی در اختیار دبیرخانه اشتغال کشور است که به استان‌های با عملکرد موفق اختصاص می‌یابد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ایجاد هزار شغل با اجرای طرح‌های اشتغال روستایی در اراک

  • م
    مهدی یارمحمدی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، ۰۳:۲۱
    ایامهلت ثبت نام وام اشتغال روستایی برای اردیبهشت ماه هم هست یا خیر

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ