ایجاد شغل برای ۵ هزار نفر جهت صنایع کشاوری در یزد

۱ نظر

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان یزد از افزایش دو برابری واحدهای تکمیلی و صنایع تبدیلی کشاورزی در سطح استان یزد خبر داد.

علیرضا طاقه‌باف در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ۳۰۱ واحد تولیدی با اشتغالزایی مستقیم برای ۴ هزار و ۹۵۱ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر، در سطح استان یزد به بهره‌برداری رسیده که موجب جذب بیش از یک میلیون تن ماده خام کشاورزی شده است.
وی افزود: در حوزه صنایع لبنی، کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، ترمینال‌های ضبط و فرآوری پسته، تولید انواع فرآورده‌های گوشتی و غذاهای آماده و نیمه آماده، تولید انواع فرآورده‌های کنجدی، فرآوری و بسته بندی میوه‌جات و محصولات گلخانه‌ای، تولید خوراک دام و طیور و آبزیان، سایر صنایع فرآوری و بسته بندی از جمله تولید کنسروها، ترشی و شوری‌جات، مربا، پودر ژله و .... همچنین ایجاد انواع سردخانه‌های ذخیره ای نیز اقدامات قابل توجهی را در سطح استان و کشور انجام شده و در هر کدام از این زمینه‌ها، چندین واحد در حال فعالیت هستند.
طاقه‌باف افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون تعداد واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی رشد دو برابری داشته و تعداد آنها از ۱۴۷ واحد تا پایان‌ دی‌ماه به ۳۰۱ واحد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: این واحدها اشتغال ۲ هزار و ۲۲۵ نفری در این بخش را به ۴ هزار و ۹۵۱ نفر رسانده‌اند و جذب ماده خام کشاورزی در این واحدها نیز از ۴۴۳ هزار تن به بیش از یک میلیون تن رسیده که در اشتغال و جذب ماده خام از سال ۹۲ تاکنون رشد دو برابری مشهود است.
طاقه‌باف این رشد چشمگیر در زمینه سرمایه‌گذاری، اشتغال و افزایش جذب و ظرفیت تولید را حاصل برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی سرمایه گذاری در بخش صنایع کشاورزی همچنین تسهیلات پرداختی توسط دولت دانست.
وی از صادرات انواع فرآورده‌های کنجدی، محصولات لبنی به ویژه دوغ و پودر آب پنیر، غذاهای آماده و نیمه آماده از جمله فلافل، الویه و انواع کنسرو گوشت مرغ و ماهی، انواع خشکبار و همچنین میوه‌جات و صیفی‌جات سورت و بسته بندی شده به کشورهای همسایه خبر داد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام جهاد کشاورزی اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای ایجاد شغل برای ۵ هزار نفر جهت صنایع کشاوری در یزد

  • م
    مهرنازمحمودی
    ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
    من ثبت نام کردم برای اگهی استخدام بعد رفتم کافینت با اینکه رشته ام کشاورزی بود هزینه هم ازم گرفت ولی رشته ام رو تائید نکردحالا هزینهوای که دادم چی میشه

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ