ایجاد سه هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد کرمان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان از ایجاد سه هزار و ۹ فرصت شغلی توسط این نهاد در ۹ ماهه امسال برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمان اشتغال و توانمندسازی مددجویان را یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد دانست و گفت: سه هزار و ۹ فرصت شغلی بااعتبار بیش از ۶۲ میلیارد و ۶۳۴ میلیون تومان توسط کمیته امداد استان کرمان در ۹ ماهه امسال برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر ایجادشده است.
وی بیان کرد: از این تعداد شغل‌های ایجادشده دو هزار و ۱۷۲ شغل بااعتبار ۴۷ میلیارد و ۱۹ میلیون تومان از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، ۵۳۷ شغل بااعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان از محل منابع قرض‌الحسنه کمیته امداد و ۳۰۰ فرصت شغلی از طریق مراکز کاریابی برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر این استان ایجادشده است.
خواجه تعهد کمیته امداد استان کرمان در کارگروه اشتغال در سال جاری را ایجاد چهار هزار فرصت شغلی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده در ۹ ماهه امسال سه هزار و ۵۸۰ نفر متقاضی تسهیلات اشتغال ثبت سامانه رصد شده‌اند.
وی تاکید کرد: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان به دنبال فراهم کردن زمینه توانمندسازی آن‌ها و حفظ عزت‌نفس و کرامت خانوارهای تحت حمایت است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان از راه‌اندازی سامانه توانمندسازی (ستاک) توسط کمیته امداد این استان خبر داد و افزود: این سامانه به‌منظور چابک سازی در ارائه خدمات و پیگیری روزانه جذب منابع و تسهیلات به‌خصوص منابع بانکی در استان کرمان راه‌اندازی شده است.
وی در ادامه از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به فرزندان مددجویان تحت حمایت استان کرمان خبر داد و گفت: هشت هزار و ۶۳۹ نفر از فرزندان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان در ۹ ماهه امسال با هزینه یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ