ایجاد سالیانه ۱۷۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی در سفر به شهرکرد از افزایش ۲۰ درصدی مستمری تحت پوشش مددجویان در سال ۹۸ و ایجاد سالیانه ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الله عبدالملکی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رفع فقر یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: بر اساس گزارشات شاخص جینی در سال ۵۶، ۵۰ صدم درصد بود که در سال ۹۶ به ۴۰ صدم درصد کاهش یافته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی افزود: ریشه‌کنی فقر مطلق و افزایش امید به زندگی طی ۴۰ سال گذشته از دیگر مسائلی بود که در کشور اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه حداقل اقدام کمیته امداد در راستای فرق‌زدایی پرداخت کمک معیشت به افراد تحت پوشش است، اضافه کرد: این مبلغ طی دو سال اخیر ۲ تا ۳ برابر شده است.

۳۰۰ هزار فعالیت کاریابی در کشور انجام شده

عبدالملکی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی از ابتدای آغاز فعالیت تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار طرح اشتغالزایی و ۳۰۰ هزار فعالیت کاریابی در کشور انجام داده است، ادامه داد: از این تعداد ۷۰۰ خانوار تاکنون خودکفا شدند و میزان درآمد یک میلیون و ۱۰۰ طرح اشتغالزایی دیگر تاکنون به میزان قابل قبول نرسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیکار محروم و نیازمند در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

سالانه ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود

وی با اشاره به اینکه در طول برنامه ششم کمیته امداد مقرر شده است سالیانه ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و امیدواریم تا پایان سال جاری با همکاری نظام بانکی به میزان مقرر شده برسیم.

عبدالملکی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در چهارمحال و بختیاری ۹۹۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، پیش‌بینی کرد: تا پایان سال این تعداد ۲ برابر شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه در استان ۸ هزار طرح اشتغال فعال وجود دارد، گفت: این طرح‌ها ۳ تا ۵ سال تحت نظارت مشاوران کمیته امداد هستند تا در صورت وجود مشکل به مددجویان مشاوره دهند.

عبدالملکی افزود: در جلسه‌ای با حضور آقای نوبخت معاون رئیس جمهور، در سال آینده به مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد ۲۰ درصد افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: پرداخت وام، کمک بلاعوض و وام کم بهره برای ساخت مسکن، مکمل تغذیه برای کودکان زیر ۶ سال، تهیه کمک جهیزیه و پرداخت بخشی از کمک هزینه دانشگاه به مددجو یان از جمله خدمات کمیته امداد است.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ