ایجاد بیش از ۲ میلیون شغل در کشور طی سه سال گذشته

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار طی سه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.


ه گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی امروز پنج شنبه درآیین افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان سنقر و کلیایی، اظهار داشت: اگر چند روز پیش شاهد این بودیم که موشک های ما به حق در بازدارندگی از توطئه های ابرقدرت ها مواضع داعش وتکفیری ها در هزاران کیلومتر آنطرف مرزها را هدف نشانه گرفتند در مقابل احیاء و زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) و درس ایشتادگی و مقاومت بوده است.
وی افزود:سپاه پاسداران به دنبال تصویب شورای امنیت این افتخار را آفریدند که بار دیگر در مقابل استکبار، اقتدار و عظمت این فرهنگ را احیاء کنند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:سلامت جامعه کار و تولید که در گرداندن کشور نقش آفرینی می کنند واجب است و شعار امسال که توسط رهبر معظم انثلاب نامگذاری شد در همین راستاست.
وی با بیان اینکه ما باید بتوانیم فرهنگ کار، تلاش، سازندکی و بالندگی را با ارائه خدمات به موقع و در ابعاد مختلف سالم نگهداریم، عنوان داشت:در همین راستا سازمان تامین اجتماعی کشور عهده دار خدمات ارتقاء تندرستی از بدو تولد است و تا امروز توانسته کارنامه درخشانی ارائه دهد.
محسنی بندپی تعداد مراکز تامین اجتماعی از سال ۹۲ تا کنون را ۵۳ مرکز اعلام کرد و گفت: همچنین ۲۷ مرکز دیگر در دست ساخت داریم و ۵۴ مرکز هم در مرحله طراحی قرار دارند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۸۱ بیمارستان با ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت در کشور مسئول ارائه خدمات سلامت هستند یادآور شد: همچنین در زمینه خرید خدمات غیر مستقیم و هم در استراتژی های وزارت کار و رفاه اجتماعی در سازمان تامین اجتماعی در تلاشیم تا بتوانیم ارتقاء سلامت مردم را در اولویت کاری قرار دهیم.
وی افزود:این مرکز با یک هزار و ۴۵۱ متر مربع فضای ارائه خدمات سلامت درمانی یک مرکز استاندارد است که می تواند ۳۰ درصد از جمعیت این شهرستان را تحت پوشش خدماتی از قبیل دندانپزشکی، مامایی، مشاوره ای قرار دهد.
محسنی بند پی گفت:اگر در حین کار در این مرکز به این نتیجه رسیدیم که یک شیفته بودن ممکن است قادر به ارائه خدمات به همه مردم باشد این اطمینان را خواهیم داد که درصدد ۲ شیفته شدن آن خواهیم بود.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت را در سال ۹۷ دولت کسب و کار معرفی کرد و بیان داشت: از پاییز ۹۳ تا زمستان ۹۶ حدود ۳ میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده است که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه طی این ۳ سال بر اساس گزارش مرکز آمار ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده اما هنوز جامعه نیازمند تحرکات اثربخش تر در این زمینه است، اذعان داشت:سالانه ۵۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل از دانشگاهها خروجی داریم و به دنبال این هستند که استعدادهای تخصصی خود را در پیشرفت و توسعه کشور به کار بگیرند.
محسنی بندپی گفت:در سال ۹۷ هم در اشتغال روستایی و هم در تبصره ۱۸ استان کرمانشاه به صورت ویژه دیده شده است و با تلاش استاندار خستگی ناپذیر امیدواریم این امر تحقق پیدا کند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:در زلزله سال گذشته بهزیستی توانست ۱۰۰ هزار نفر از مردم را به لحاظ اضطراب و ناراحتی های روحی و روانی غربالگری کند و ۲۰ هزار نفر را مورد مداخله قرار دهد و در نتیجه هم اکنون میزان ناراحتی های روحی و روانی نسبت به قبل از زلزله نیز در این مناطق کمتر شده است.
وی از افتتاح مرکز جامع خدمات بهزیستی در شهرستان سرپلذهاب خبر داد و اظهار داشت:در بحث اشتغال هر طرحی که در کارگروه اشتغال تصویب و توجیه فنی داشته باشد به لحاظ مالی آنرا حمایت خواهیم کرد و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.
رپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:ما در اشتغال روستایی بیش لز ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار و در بند الف تبصره ۱۸ نیز بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم و برای استان کرمانشاه چون بیکاری بالاتر از میانگین کشوری دارد برای اشتغال ۳۰ درصد یارانه و دستمزد را نیز پرداخت می کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ