ایجاد اشتغال پایدار برای ۱۵۰۰ نخبه و فارغ‌التحصیل دانشگاهی یزد

رئیس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه بسیاری از بیکاران یزد را تحصیلکرده‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: پارک علم و فناوری یزد برای هزار و ۵۰۰ نخبه و فارغ‌التحصیل دانشگاهی شغل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش پورسراجیان امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد یکی از سه پارک برتر ملی و ۱۰ پارک برتر منطقه ای است، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۴ شرکت فناور در ۱۰ نهاد فناوری وابسته به پارک مشغول فعالیت هستند.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد دستاوردهای پارک علم و فناوری برای نخبگان و شرکت‌های فناور بیان کرد: پارک علم و فناوری استان یزد از زمان تاسیس تاکنون، زمینه ساز ایجاد، رشد و توسعه همچنین حمایت از ۸۵۱ هسته و موسسه فناور بوده است.
پورسراجیان همچنین با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از بیکاران استان یزد را افراد تحصیلکرده تشکیل می‌دهند، گفت: پارک علم و فناوری یزد برای هزار و ۵۰۰ نخبه و فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان یزد اشتغال پایدار ایجاد کرده است.
رئیس پارک علم و فناوری یزد خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری یزد نخستین صندوق پژوهش و فناوری کشور را در سال ۸۳ با هدف ارائه انواع خدمات و تسهیلات مالی و اعتباری از جمله اعطای انواع تسهیلات، صدور انواع ضمانت نامه، عاملیت مالی مراجع و صندوق‌های حمایتی، سرمایه گذاری ریسک پذیر و ... راه‌اندازی کرد.
وی افزود: این صندوق تاکنون در قالب ۳ هزار و ۵۰ طرح فناوری، ۷۲۲ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.
پورسراجیان عنوان کرد: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری ۱۹۴ میلیارد ریال از صندوق شکوفایی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده‌اند و رتبه اول جذب منابع از این صندوق را دارند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد در مورد سرمایه گذاری‌های خطرپذیر نیز بیان کرد: این صندوق در استان یزد، به ۱۰ طرح فناوری کلان منطقه ای به مبلغ ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات داده است.
وی در مورد دیگر دستاوردهایی که پارک علم و فناوری یزد در طول مدت فعالیت خود داشته است،‌ افزود: پارک علم و فناوری یزد از ۷۳۰ طرح نوآوری حمایت کرده و بیش از ۱۳۰ اختراع توسط نوآوران مرکز به تولید انبوه رسیده است.
پورسراجیان در این نشست همچنین به تشریح برنامه‌های آتی پارک علم و فناوری یزد پرداخت و عنوان کرد: در برنامه‌های آینده در نظر داریم پردیس‌های فناوری و مراکز نوآوری دانشگاهی را از دانشگاه یزد به سایر دانشگاه‌ها توسعه دهیم.
به گزارش مهر، در پایان این نشست خبرنگاران از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار و اطلاعیه های استخدام نخبگان اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ